Zagranica

Omo Unilevera najsilniejszą angielską marką w Chinach

Europejskie i amerykańskie marki cieszą się rosnącą popularnością w Państwie Środka.

Według badań Millward Brown marka Omo z portfolio Unilevera należy do najsilniejszych w kategorii detergentów w Chinach. Badania zostały przeprowadzone na próbie 60 tys. respondentów od 2011 do 2013 r. 

Omo znajduje się w pierwszej dwudziestce najsilniejszych brandów w Chinach (zajmuje 8. miejsce), wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BBC.

Na pierwszym miejscu znajduje się sieć restauracji KFC dzięki swoim 4429 placówkom w 800 miastach na terenie Chin. Pozycję lidera chce odzyskać McDonald’s – ma w planach otwarcie 300 restauracji w Chinach w tym roku.

Analitycy Millward Brown podkreślają, że zainteresowanie zachodnimi markami na chińskim rynku wynika z podniesienia się standardu życia mieszkańców Chin, a także ze spadku zaufania do rodzimych marek.  

(Brand Republic)