Kraj

91 646 nośników reklamowych w Polsce

Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej prezentuje dane dotyczące liczby nośników reklamy według stanu z 30 czerwca 2013 r.

Liczba powierzchni ekspozycyjnych na nośnikach reklamy w Polsce wyniosła 30 czerwca br. łączną liczbę 91 646 sztuk, wliczając nośniki wszystkich formatów – od standardowych po poszczególne formaty oraz konstrukcje nietypowe – informuje IGRZ. Liczba ta zawiera także wykorzystywane wyłącznie czasowo konstrukcje na ścianach budynków.

– Obecna sytuacja na rynku OOH nie pozwala na nowe inwestycje – twierdzi Lech Kaczoń, prezes Izby. Zauważalny jest przede wszystkim dalszy spadek liczby powierzchni ekspozycyjnych na standardowych nośnikach 12 mkw. Są one od lat w powolnym odwrocie. Spodziewanym rezultatem z dzisiejszego punktu widzenia będzie dominacja na rynku OOH nośników typu frontlight 6×3 m oraz typu citylight. – Ze względu na rozwój technologiczny powierzchni ekspozycyjnych można się spodziewać za trzy lata kolejnych zmian w strukturze nośników reklamy. Zakładając, że w tym czasie pokonamy obecne spowolnienie gospodarcze oraz dokonamy zmian w obowiązującym prawie i poprawimy stan świadomości pracowników samorządowych. Ci ostatni zrujnowali bowiem w ostatnich latach inwestycje w zakresie reklamy tranzytowej i nośników typu backlight scroll – dodaje Kaczoń.

Biorąc pod uwagę łączną liczbę posiadanych nośników reklamy, najwięcej ich ma firma AMS – 50,1 proc., dalej Ströer – 17,2 proc., Clear Channel Poland – 9,3 proc., i Cityboard Media – 5,7 proc.

Zestawienie obejmuje firmy (ze wszystkimi podmiotami z grupy): AMS SA, Cityboard Media, Clear Channel Poland, Ströer Out of home Media. Raport zawiera także dane firm: BP Media (wraz z podmiotami z grupy), Business Consulting, CAM Media, Defi Poland, Gigaboard Polska, Globart, Headz Marketing Partner, JetLine, Koneser, LiftBoards, Mini Media, Outdoor3Miasto, Ruch SA, Schulz Media, Supersigns oraz Warexpo.