Zagranica

Znamy wyniki finansowe Hyundaia

W pierwszym półroczu firma sprzedała 2,39 mln samochodów na świecie i zwiększyła przychody o 5,8 proc. w porównaniu z ub.r.

Hyundai ogłosił wyniki finansowe za pierwsze półrocze 2013 r. Firma informuje, że przychody ze sprzedaży i zysk netto firmy wyniosły odpowiednio 44,55 i 4,6 biliona wonów. Hyundai odnotował zwiększenie przychodów o 5,8 proc. w porównaniu z analogicznym okresem ub.r. Zysk operacyjny oraz zysk netto zmalały odpowiednio o 7,7 proc. i 7,8 proc., do 4,28 biliona wonów oraz 4,61 biliona wonów.

Hyundai Motor sprzedał w pierwszym półroczu 2 390 919 samochodów na całym świecie (Korea: 325 518, pozostałe rynki: 2 065 401), co oznacza wzrost o 9,5 proc. w porównaniu z ub.r. W Korei sprzedaż spadła o 0,7 proc. w stosunku do ubiegłego roku, ze względu na zmniejszony popyt oraz rosnącą sprzedaż marek importowanych. Z drugiej strony sprzedaż na pozostałych rynkach wzrosła o 11,4 proc. (2 065 401 samochodów), co zrekompensowało z nadwyżką spadek na rynku krajowym.
 
W samym II kwartale 2013 r. przychody Hyundaia wzrosły o 5,7 proc., osiągając wynik 23,18 biliona wonów ze sprzedaży 1 219 115 samochodów. Jednak zarówno zysk operacyjny, jak i zysk netto zmalały odpowiednio o 5,2 proc., do 2,4 biliona wonów, i 1 proc., do 2,52 biliona wonów, w porównaniu z ub.r.

Hyundai przewiduje, że niepewna koniunktura potrwa do końca roku. Szczególnie główne rynki motoryzacyjne, w tym niektóre rynki wschodzące, będą odnotowywać słabszy wzrost i odczuwać surowszą politykę rządów. Hyundai chce jednak nadal koncentrować się na wzroście jakościowym w poszczególnych regionach. W tym celu firma wprowadza lokalnie strategiczne dla danych rynków modele, wzmacnia sieć sprzedaży oraz prowadzi intensywne działania marketingowe.  

Hyundai będzie również umacniać działania wokół samochodów ekologicznych – elektrycznych, hybrydowych i o napędzie wodorowym, oraz konwencjonalnych pojazdów o niskim zużyciu paliwa i niskim poziomie emisji spalin.

(Horizont)