Kraj

Tuba i Media Direction OMD pracują nad projektem marki serów Exquisa

Firma Exquisa, producent i dystrybutor serków, w połowie sierpnia br. rozpocznie intensywną kampanię swojej marki, która potrwa z różnym natężeniem...

Firma Exquisa, producent i dystrybutor serków, w połowie sierpnia br. rozpocznie intensywną kampanię swojej marki, która potrwa z różnym natężeniem do grudnia br. Reklama Exquisy i jej produktów – serków homogenizowanych i kanapkowych – będzie obecna przede wszystkim w telewizji, a także w prasie kobiecej. Obecnie przygotowywany jest pierwszy spot reklamowy. Jego kreację wykonała agencja Tuba, która zaprojektowała także szatę graficzną wszystkich produktów. Media kupi i zaplanuje dom mediowy Media Direction OMD. “Kampania ma na celu budowanie wizerunku marki Exquisa i zaznajomienie Polaków z nową ofertą serków” – powiedział Artur Lipiński, dyrektor handlowy i prokurent Exquisy. Oficjalną działalność firma rozpoczęła w Polsce w lipcu br. Marka wywodzi się z Niemiec i należy do rodziny Huber, która od 100 lat rozwija ją na tamtejszym rynku, specjalizując się w produkcji twarożków, serków i mlecznej galanterii. W Polsce początkowo dostępne będą serki kanapkowe pod markami Krem (serek kremowy z dodatkiem jogurtu w 5 smakach) i Mniam (kremowy serek w 6 smakach) oraz serki homogenizowane Razem (mus owocowy przykryty serkiem w 4 smakach) i Mgiełka (skierowany do dzieci, w 4 smakach). Obie te kategorie produktowe wykazują w naszym kraju trend rosnący. Produkty będą konkurować na półce, biorąc pod uwagę ich cenę i jakość, z liderami rynku: Hochlandem, Turkiem i Ostrowią (w kategorii serki kanapkowe) oraz Danonem (w segmencie serki homogenizowane). Obecnie Exquisa silnie rozwija dystrybucję produktów w sieciach handlowych i tradycyjnych sklepach. Serki można już kupić w: Geant, Kaufland, Carrefour i Auchan. Oprócz wspomnianych działań ATL (adresowanych do kobiet w wieku 29-45 lat, mieszkanek większych miast, o zarobkach powyżej średnich) i trade-marketingowych firma nie przewiduje w tym roku dodatkowego wsparcia reklamowo-promocyjnego. “W ciągu najbliższych pięciu lat planujemy coroczne silne działania reklamowe w telewizji, na które rezerwujemy stosowne środki” – powiedział Artur Lipiński. Docelowo Exquisa chciałaby zająć trzecie miejsce na rynku polskim. Zamierza to uczynić m.in. poprzez systematyczny rozwój portfolio produktów i systematyczne inwestycje w działania reklamowe. Obecnie w polskim oddziale Exquisy pracuje 15 osób. Produkcja serków odbywa się w fabryce w Bawarii. Niewykluczone, że w przyszłości produkcja będzie przeniesiona do Polski, gdzie powstanie nowa fabryka. Nasz kraj jest brany pod uwagę także jako platforma do dalszego rozwoju firmy w krajach bałtyckich. (MKS)