Zagranica

Gwiazdy YouTube zamiast reklam w TV

Nowe formy promocji w serwisie wideo.

%7B%22width%22%3A418%2C%20%22height%22%3A250%2C%20%22allowfullscreen%22%3A%22true%22%2C%20%22allowscriptaccess%22%3A%22always%22%2C%20%22wmode%22%3A%22transparent%22%2C%20%22type%22%3A%22application%2Fx-shockwave-flash%22%2C%20%22src%22%3A%22http%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fv%2FekKrMs6fz9g%22%7D
Kellogg’s, Chevrolet i Cadbury to jedne z pierwszych marek, które w swoich kampaniach reklamowych wykorzystały potencjał gwiazd YouTube. Komunikacja w tym serwisie wideo to sposób na trafienie do klientów przy niedużym nakładzie finansowym.

Chevrolet skupił się na użytkownikach internetu i zamiast produkcji nowego spotu w TV zaangażował czterech producentów YouTube do nagrania wideo promującego swój nowy samochód Capitva SUV. Chevrolet już wcześniej współpracował z Google i YouTube przy okazji kampanii Chevroleta Sonic.

Akcja promocyjna płatków śniadaniowych Kellogg’s składała się z kilku klipów, w których każda z gwiazd YouTube reklamuje produkt na swój sposób. Kampanię zrealizowano przy współpracy z domem mediowym Carat. Z kolei Cadbury do promocji batoników Crispello wybrał jedną gwiazdę – Vikki Stone. Nagranie jest elementem kampanii o budżecie 6 milionów funtów.

(Marketing Week)