Kellogg’s, Chevrolet i Cadbury to jedne z pierwszych marek, które w swoich kampaniach reklamowych wykorzystały potencjał gwiazd YouTube. Komunikacja w tym serwisie wideo to sposób na trafienie do klientów przy niedużym nakładzie finansowym.
Chevrolet skupił się na użytkownikach internetu i zamiast produkcji nowego spotu w TV zaangażował czterech producentów YouTube do nagrania wideo promującego swój nowy samochód Capitva SUV. Chevrolet już wcześniej współpracował z Google i YouTube przy okazji kampanii Chevroleta Sonic.
Akcja promocyjna płatków śniadaniowych Kellogg’s składała się z kilku klipów, w których każda z gwiazd YouTube reklamuje produkt na swój sposób. Kampanię zrealizowano przy współpracy z domem mediowym Carat. Z kolei Cadbury do promocji batoników Crispello wybrał jedną gwiazdę – Vikki Stone. Nagranie jest elementem kampanii o budżecie 6 milionów funtów.
(Marketing Week)