Kraj

MPG Media Planning przejmuje od Starcomu obsługę spółki Canal Plus Cyfrowy

Od października br. Canal Plus Cyfrowy, operator platformy Cyfra Plus i właściciel kilku telewizyjnych kanałów tematycznych, będzie współpracować z domem...

Od października br. Canal Plus Cyfrowy, operator platformy Cyfra Plus i właściciel kilku telewizyjnych kanałów tematycznych, będzie współpracować z domem mediowym MPG Media Planning. Do września br. obsługą mediową firmy zajmować się będzie dotychczasowy partner – dom mediowy Starcom. W Polsce nie był prowadzony przetarg na agencję mediową dla spółki Canal Plus Cyfrowy. “Nawiązanie współpracy polskiego odziału Canal Plus z MPG Media Planning i grupą reklamową Havas podyktowane jest strategiczną decyzją Grupy Canal Plus podjętą w celu uzyskania jak najlepszej spójności pomiędzy strategią dotyczącą kreacji i mediów” – powiedziała Marta Jóźwiak, PR manager spółki Canal Plus Cyfrowy. Agencje z grupy Havas współpracują już z Canal Plus na rynkach europejskich i afrykańskich. W ramach kontraktu MPG Media Planning, począwszy od października br., zajmie się m.in. opracowaniem strategii obecności w mediach marek Cyfra Plus, Canal Plus, Ale Kino!, Minimax i MiniMini, a także bieżącą obsługą budżetów reklamowych. Canal Plus Cyfrowy jest operatorem platformy Cyfra Plus oraz nadawcą kanałów Canal Plus, Canal Plus Film, Canal Plus Sport, Ale Kino!, Minimax, MiniMini. Canal Plus dostępny jest w Polsce od 1995 r. Platforma Cyfra Plus ma obecnie, według deklaracji właściciela, 650 tys. abonentów. Według firmy Expert Monitor w 2003 r. spółka Canal Plus Cyfrowy wydała na reklamę swoich podmiotów w mediach 14,27 mln zł (w tym reklamy wspólne z wybranymi gazetami), a w okresie styczeń-maj br. 4,33 mln zł. (PM)