M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Sprzedaż kinowych biletów łagodzi spadek wyniku Agory za II kw.

Joanna Dziwisińska | 20 sierpnia 2013, 06:00

W II kwartale br. Agora osiągnęła niewielki zysk.

W II kwartale br. przychody grupy Agora wyniosły 271,9 mln zł (spadek o 4 proc.), w tym czasie sprzedaż reklam wyniosła 148,3 mln zł (spadek o 15,6 proc.), sprzedaż wydawnictw wyniosła 33,4 mln zł (spadek o 12,8 proc.), sprzedaż biletów do kin zwiększyła się do 26,5 mln zł (wzrost o 23,3 proc.), a pozostała sprzedaż wzrosła o 33,8 proc., do 63,7 mln zł. Zysk netto grupy w tym czasie wyniósł 0,6 mln zł. Jak podkreślają przedstawiciele Agory, negatywny wpływ kryzysu na rynku reklamy na przychody grupy złagodził nieco wzrost przychodów firmy ze sprzedaży biletów oraz z pozostałej sprzedaży.

Podsumowując wyniki Agory za I półrocze br., jej łączne przychody wyniosły 533,7 mln zł (spadek o 5,4 proc.), w tym ze sprzedaży usług reklamowych – 275,4 mln zł (-15,3 proc.), ze sprzedaży wydawnictw – 69 mln zł (-14,8 proc.), ze sprzedaży biletów do kin – 61,7 mln zł (wzrost o 4,4 proc.), i pozostałej sprzedaży – 127,6 proc. (28,6 proc.). Za sześć miesięcy tego roku Agora zanotowała 0,8 mln zł straty netto.

Przychody "Gazety Wyborczej" ze sprzedaży egzemplarzy za II kwartał br. wyniosły 25 mln zł (spadek o 3,8 proc.), przychody z reklam sięgnęły 38,5 mln zł (spadek o 33,3 proc.), a szacowany udział "Gazety" w wydatkach na reklamę wymiarową w dziennikach wyniósł ponad 36,5 proc. Przychody pionu prasa bezpłatna ze sprzedaży reklam wyniosły 6 mln zł (spadek o 18,9 proc.), a wpływy "Metra" z ogłoszeń wymiarowych były niższe o 30 proc.

Z działalności sieci Helios spółka wygenerowała przychody wyższe o 29,2 proc. (44,3 mln zł) dzięki wyższej o 25,8 proc. frekwencji w kinach sieci, która wyniosła blisko 1,5 mln widzów i przełożyła się na wzrost przychodów ze sprzedaży biletów (o 23,8 proc., do 26,5 mln zł) i na wzrost przychodów ze sprzedaży barowej (o 31,7 proc. do 8,3 mln zł).

Przychody grupy AMS z reklam wzrosły o 4,9 proc., do 41 mln zł przy rynkowym spadku wydatków na reklamę zewnętrzną o prawie 18 proc.

Segment internet Agory osiągnął wynik 29,8 mln zł, w tym przychody z reklam internetowych wyniosły 24,2 mln zł, a przychody ze sprzedaży ogłoszeń w wortalach wyniosły 4,1 mln zł.

Przychody segmentu radiowego z reklam wyniosły 22,1 mln zł (spadek o 13,3 proc.). Segment czasopisma wypracował 11,6 mln zł  przychodów (spadek o 37,6 proc.), w tym sprzedaż wydawnictw wyniosła 4,3 mln zł, a przychody z reklam wyniosły 7,3 mln zł. Na dynamikę przychodów segmentu miały wpływ m.in. zmiany w portfelu magazynów Agory (sprzedaż "Poradnika Domowego" i nabycie pisma "Dom & Wnętrze").

 

 

 

 

 

.


Czytaj więcej na temat: , , , , , ,