Kraj

4 proc. spadku przychodów TVN

Pierwsze półrocze br. grupa TVN notuje ze stratą netto w wysokości 78 mln zł.

Grupa TVN po sześciu miesiącach tego roku raportuje 4-proc. spadek przychodów, które wyniosły 784 mln zł. W samym II kwartale br. przychody spadły o 2,5 proc. do 440 mln zł. Według twórców raportu główny wpływ na to miały: niższe o 1,6 proc. przychody ze sprzedaży reklam spotowych, umiarkowany wzrost przychodów ze sponsoringu o 3,9 proc. i niższe opłaty za kanały tematyczne o 3,3 proc. Zdaniem stacji odzwierciedla to niższą liczbę abonentów na rynku płatnej telewizji i negatywny wpływ kursów walutowych na efektywne ceny. Komentując najnowsze wyniki, Markus Tellenbach, prezes zarządu, zapowiedział, że grupa TVN osiągnie w tym roku wyniki lepsze niż średni jednocyfrowy spadek rynku reklamy telewizyjnej, a skorygowana EBITDA będzie porównywalna do zeszłorocznej, co pozwala zarządowi podtrzymać oczekiwania na rok 2013 przedstawione 28 lutego.

NC+ (spółka stowarzyszona z grupą) miała na koniec czerwca 2,3 mln abonentów post-paid (czyli mniej więcej o 200 tys. mniej niż w momencie startu połączonej platformy), z miesięcznym ARPU w wysokości 63,40 zł w I połowie roku, osiągając przychody 1,138 mln zł.

Strata netto grupy TVN w okresie wyniosła 32 mln zł w II kwartale oraz 78 mln zł w I półroczu 2013 r. głównie w wyniku niezrealizowanych strat kursowych na wycenie obligacji denominowanych w euro.

Udział grupy TVN w rynku reklamy telewizyjnej netto (reklama spotowa i sponsoring) według danych TVN estymowanych na podstawie danych Starlinka wzrosły do 35,7 proc. w II kwartale br. z 34,6 proc. w analogicznym okresie 2012 r.