M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Onet i Ringier wydzielają biuro reklamy

Joanna Dziwisińska | 29 sierpnia 2013, 06:00

Powstaje nowa spółka odpowiedzialna za sprzedaż reklam w Grupie Onet i Ringier Axel Springer Polska.

Grupa Onet.pl i Ringier Axel Springer Polska (RASP) tworzą jedną spółkę sprzedażową pod nazwą Media Impact Polska. Każda z firm będzie posiadała 50 proc. udziałów w nowej organizacji.

Media Impact Polska będzie funkcjonować niezależnie od Ringier Axel Springer Polska i Grupy Onet, ale pod kierownictwem menedżerów z obu firm. Do zarządu spółki wejdą: Maciej Kossowski (Onet), zastępca dyrektora generalnego, dyrektor ds. kluczowych klientów i sprzedaży agencyjnej, Mariusz Wąsiński (RASP), dyrektor sprzedaży specjalnej, i Justyna Duszyńska (Onet), dyrektor operacyjny, odpowiedzialna również za sprzedaż regionalną. Trwają poszukiwania osoby na stanowisko dyrektora generalnego Media Impact Polska. Firma rozpocznie działalność w czwartym kwartale 2013 r.

Jak mówi Roman Szczepanik, dyrektor komunikacji korporacyjnej i HR w RASP, w związku z powołaniem nowej firmy planowane jest przeniesienie zespołów sprzedażowych z RASP i Onetu. Ze względu jednak na nowe zorganizowanie struktur sprzedażowych stanowiska nie będą się powielały. Za kilka tygodni ruszą rozmowy z pracownikami obu spółek. Łącznie w biurach reklamy Onetu i RASP pracuje ok. 400 osób.

Portfolio nowej spółki będzie łączyć marki zarówno prasowe, jak i cyfrowe. Grupa Onet, według danych firmy, ma  ponad 14,3 mln użytkowników i notuje 2,2 mld odsłon. W portfolio Ringier Axel Springer są m.in. takie tytuły jak: "Fakt", "Przegląd Sportowy", "Newsweek" i "Forbes". Serwisy internetowe spółki notują zasięg na poziomie 6 mln użytkowników i 100 mln odsłon miesięcznie (dane spółki).

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , , ,