Zagranica

Akcje Omnicomu i Publicisu spadają

Biorąc pod uwagę wycenę, na fuzji POG najbardziej skorzystało WPP.

Już 27 lipca Omnicom i Publicis ogłosiły fuzję, tworząc tym samym największy na świecie holding o nazwie Publicis Omnicom Group. Fuzja ma stworzyć synergie i przynieść oszczędności, ale na razie widać jej negatywne efekty.

Jak podaje “AdAge”, od tamtej pory akcje Omnicomu spadły o 7,5 proc., a Publicis zanotował spadek na poziomie 6,7 proc. W tym czasie spadły również akcje konkurencyjnej Interpublic, ale o nieznaczne 1,4 proc. Natomiast akcje WPP poszły w górę o 0,9 proc.

Na fuzji Omnicom i Publicis straciły już także agencje i domy mediowe należące do obydwu grup. Po podpisaniu umowy o konsolidacji OMD (Omnicom) stracił budżet Hershey, PHD (Omnicom) obsługę Siemensa, L’Oreal rozpisał zaś przetarg na digital (który do tej pory obsługiwała należąca do Publicisa agencja Moxie), a sieć Asda zakończyła 23-letnią współpracę z Publicisem, rezygnując z obsługi Saatchi & Saatchi (agencja straciła budżet o wartości 100 mln funtów).

(AdAge)