M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Jim Beam w Stock Polska, marka chce być w top 3 whisky

Tomasz Wygnański | 30 sierpnia 2013, 06:00

Brand burbonu zapowiada znaczące inwestycje promocyjne.

Stock Spirits Group oraz Beam Inc. podpisały umowę dystrybucyjną obejmującą rynek polski. Będzie ona obowiązywać od września br. Dystrybucja obejmie markę burbonu Jim Beam, a także marki Red Stag by Jim Beam, Maker’s Mark, tequilę Sauz i szkocką whisky Teacher’s.

– Polska jest jednym z najszybciej rozwijających się rynków dla kategorii brown spirits w Europie.  Średnia wzrostu rok do roku notowana jest na poziomie ok. 22 proc., w ciągu ostatnich czterech lat. Polski rynek whisky jest dla nas kluczowy – mówi Marcin Sznajder, CENE country manager Poland w Beam Inc.

Marcin Sznajder zapowiada znaczące wsparcie marki w 2014 r., ale na razie nie zdradza szczegółów. Jim Beam  ma ambicje wejścia do top 3 whisky w Polsce w ciągu 3-4 lat. 

Produkty Beam Inc. w Polsce do tej pory dystrybuowane były przez CEDC. Współpraca trwała kilkanaście lat. Jim Beam jest burbonem numer jeden na polskim rynku, ale w kategorii amerykańskiej whiskey ustępuje marce Jack Daniel's (Brown Forman Polska), który nie jest burbonem – burobon to amerykańska whiskey produkowana przede wszystkim z kukurydzy. W całej kategorii whisky – obejmującej także trunki szkockie i irlandzkie – Jim Beam jest pod względem sprzedaży na szóstej pozycji za Johnnie Walker (Diageo), Ballantines (Pernod Ricard), Jack Daniel's (Brown Forman), Grant's (CEDC) i Golden Loch (marka własna Biedronki). W ciągu roku Jim Beam odnotował wzrost sprzedaży na poziomie 49 proc., podczas gdy cała kategoria odnotowała wzrost 18 proc. (dane za Nielsenem).

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , , , , , , , , ,