Marka produktów mlecznych Onken może w przyszłym roku przestać istnieć w związku z globalnym przejęciem firmy Onken przez Dr. Oetker, co nastąpiło w kwietniu br. “Prowadzimy rozmowy z Dr. Oetker w Polsce na temat ewentualnego połączenia budżetów mediowych obu marek w przyszłym roku. Zastanawiamy się także nad rozciągnięciem marki Dr. Oetker na produkty świeże i rezygnacji z marki Onken, pod którą aktualnie sprzedawane są w Polsce jogurty i serki” – powiedziała Aleksandra Ruszczyńska, marketing manager Onken Polska. W tym celu będą prowadzone badania konsumenckie. Niezależnie od planów do końca br. oba brandy będą prowadzone niezależnie. Onken Polska współpracuje z domem mediowym Brand & Media OMD i agencjami reklamowymi Schulz i Peppermint. Dr. Oetker obsługiwany jest przez dom mediowy Media Direction OMD i agencję NoS/BBDO. W ub.r. Dr. Oetker wydał na reklamę swoich produktów 64 mln zł, a Onken Polska 3 mln zł. W pierwszym półroczu br. firmy wydały odpowiednio 25 mln zł i 1,3 mln zł (dane: Expert Monitor). Onken Polska działa w Polsce od 2001 r., gdzie znalazł niszę rynkową, specjalizując się w jogurtach tzw. specjalnych (np. z dodatkiem maku), jest także producentem serków, choć one stanowią margines jego przychodów w Polsce i w najbliższym czasie będą wycofane z rynku. Na przełomie kwietnia i maja br. ilościowy udział rynkowy Onkena w kategorii jogurtów wynosił 1 proc., a udział wartościowy 1,2 proc. Dla porównania Danone w tym okresie miał 27-proc. udział wartościowy, Zott – 28-proc., a Bakoma – 20-proc. (dane: ACNielsen). (MKS)