Kraj

Zamiast DnB Nord pozostaje DNB Bank - bez detalu, tylko korporacje

Po sprzedaży części detalicznej bank zmienił logo, wkrótce zmieni nazwę i skupi się na klientach korporacyjnych

Bank DnB Nord Polska, należący do największego w Norwegii banku DNB, w maju sprzedał Getin Noble Bankowi swoją bankowość detaliczną. W sumie w ręce Getina przeszło: 2,3 mld zł depozytów, 860 mln zł kredytów (głównie spółdzielni i wspólnot mieszkaniowych), 28 tys. klientów i 37 placówek (Getin deklarował, że kupił je za połowę ceny stworzenia oddziału od podstaw). Umowa przewidywała, że zapłaci za to do 5 mln zł.

W DnB Nord pozostały kredyty hipoteczne i warszawska centrala banku. Właśnie zawisło na niej nowe logo banku: DNB. Formalnie bank zmieni nazwę z DnB Nord Polska na DNB Bank w połowie listopada. Nowe logo pojawiło się już jednak na wszystkich materiałach banku. Logotypy przestrzenne (zarówno zewnętrzne, jak i wewnętrzne) i kasetony z nowym logo banku wykonała i zamontowała firma Galposter.

Zgodnie ze strategią firmy matki polski DNB Bank będzie się zajmował obsługą klientów korporacyjnych oraz sektora publicznego.

– Logo DNB nie jest wprawdzie zupełną nowością – choćby dlatego, że od początku roku towarzyszyło już wielu naszym projektom związanym z bankowością korporacyjną. Teraz pojawia się jednak w pełnej odsłonie, jako oficjalny, nowy parasol komunikacji dla całej organizacji, mocniej identyfikujący ją z Grupą DNB – mówi Robert Szymański, dyrektor departamentu komunikacji marketingowej z Banku DnB Nord Polska SA.

Szefowie banku zapowiedzieli, że pomimo sprzedaży części detalicznej zarówno kapitały własne, jak i aktywa do końca tego roku mają powrócić do poziomu zbliżonego do tego z końca ub.r. – kapitały mają wynieść ok. 1,4 mld zł, a suma bilansowa ok. 11 mld zł.