M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Unilever strzela w serce

( red. ) | 4 września 2013, 06:00

Wystartowała nieautoryzowana kampania Flory z podtekstem homofobicznym dla krajów afrykańskich.

Unilever znalazł się w ostrzu krytyki po emisji reklamy marki Flora na rynku afrykańskim. Reklamie zarzuca się zbyt mocny akcent homofobiczny.
Pierwsza odsłona kampanii ukazuje porcelanowe serce na różowym tle, do którego zbliża się pocisk złożony z liter "Uhh, Dad I’m gay".
Druga odsłona reklamy używa tego samego formatu i pokazuje serce ze szkła, które ma być trafione pociskiem ze słów "Strona 48 Kamasutry". Hasłem przewodnim kampanii jest
"You need a strong heart today".

Za kreację kampanii odpowiada Lowe – reklamy zostały skrytykowane jako homofobiczne przez grupy broniące praw gejów i lesbijek, a także przez użytkowników Twittera.

Unilever
w oświadczeniu broni się tym, że kampania nie była akceptowana przez centralę firmy, a za kreację odpowiada oddział agencji w RPA. Zdaniem Unilevera taka kampania jest nie do przyjęcia, a firma jest dumna z poparcia wyrażanego dla osób LGBT. Niedawna kampania z wykorzystaniem małżeństwa Bena i Jerry'ego ma być tego dowodem.

Fala krytyki zbiegła się ze startem kampanii dla Flory w Wielkiej Brytanii wartej 12 mln funtów. Głównym celem kampanii jest przywrócenie komunikatu "kwiatowego": słonecznik jest prezentowany jako "bohaterski składnik". Klasyczne logo ze słonecznikiem powraca na rynek po 15 latach.

(Brand Republic)

Czytaj więcej na temat: , , ,