M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Wrigley's intensyfikuje działania dla dzieci wraz z nowym rokiem szkolnym

Katarzyna Woźniak | 4 września 2013, 06:00

Akcja "Chroń dziecięce uśmiechy" nabiera tempa na początku września.

Rusza kolejna odsłona działań edukacyjno-profilaktycznych programu "Chroń dziecięce uśmiechy”.

Wrigley's przekonuje, że działania są związane z alarmującymi danymi na temat próchnicy wśród dzieci w Europie. Polska jest jednym z krajów o najwyższym poziomie próchnicy. Stan higieny jamy ustnej polskich dzieci jest bardzo zły i pogarsza się z wiekiem. Próchnicę ma 40 proc. dzieci w wieku do 6 lat i aż 80 proc. dzieci w wieku do 12 lat. Wrigley Poland wraz z Polskim Czerwonym Krzyżem, pod patronatem Polskiego Towarzystwa Stomatologicznego rusza z realizacją akcji edukacyjno-profilaktycznej programu "Chroń dziecięce uśmiechy” w szkołach podstawowych w Polsce.

Program ma budować wśród uczniów, ich rodziców i nauczycieli świadomość jak ważna jest pielęgnacja zębów oraz jak skutecznie dbać o higienę jamy ustnej. Organizatorzy mają uczyć dzieci prawidłowych nawyków i sprawdzać, w jakim stanie są ich zęby.

Program "Chroń dziecięce uśmiechy” kierowany jest do szkół podstawowych w województwach, 
w których odnotowuje się wysoki odsetek dzieci z próchnicą: lubelskim, warmińsko-mazurskim, podkarpackim, świętokrzyskim i opolskim. Od 16 września do 15 listopada br. w wybranych placówkach na terenie Polski zostaną zorganizowane bezpłatne przeglądy dentystyczne dla ponad 6 tys. dzieci, a w ramach programu edukacyjnego nauczyciele i wolontariusze PCK poprowadzą lekcje, podczas których dzieci dowiedzą się jak prawidłowo dbać o swoje zęby. W zajęciach edukacyjnych weźmie udział 30 tys. uczniów.

Akcję od strony PR wspiera agencja Grayling.

Czytaj więcej na temat: , ,