M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

MediaVest straci budżet GSK

Joanna Dziwisińska | 4 września 2013, 06:00

GlaxoSmithKline podzielił globalnie swój budżet pomiędzy GroupM i Omnicom Media Group. To oznacza, że MediaVest traci jednego z największych klientów.

GlaxoSmithKline zdecydował o podzieleniu swojego globalnego budżetu pomiędzy dwie grupy – Omnicom Media Group i GroupM. Wartość tego budżetu szacowana jest na 1 mld funtów.

W Polsce budżet tego klienta trafi do jednej z agencji GroupM, prawdopodobnie będzie to MediaCom. Do momentu zamknięcia tego wydania MMP24 nie udało nam się skontaktować z przedstawicielami GroupM i MediaComu, aby uzyskać potwierdzenie tej informacji. Do tej pory za planowanie i zakup mediów dla GSK Consumer Healthcare w Polsce odpowiadał MediaVest. Według danych Kantar Media za I półrocze br. wydatki GSK Consumer Healthcare wyniosły 62 mln zł (+19 proc. w porównaniu z I półroczem 2012 r.).

Według informacji magazynu "Campaign" PHD należąca do OMD zachowała amerykański budżet o wartości 890 mln dol., ponadto przejmie rynek kanadyjski i Afryki Zachodniej. Agencje GroupM zajmą się obsługą pozostałych rynków GSK na świecie. MediaCom prawdopodobnie obejmie budżet Wielkiej Brytanii o wartości 60 mln funtów. Dentsu pokieruje zakupem mediów w Japonii.

GSK swoją decyzją kończy współpracę z domami mediowymi Starcom i Carat, które wcześniej odpowiadały za obsługę razem z PHD.

(Campaign) Współpraca: Dorota Pośpiech

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , ,