Kraj

Lovemarking - nowe badanie marek w sieci Saatchi & Saatchi

Saatchi & Saatchi sukcesywnie na wszystkich rynkach planuje przeprowadzenie badania mierzącego emocjonalny związek konsumenta z marką. Badanie pojawiło się w...

Saatchi & Saatchi sukcesywnie na wszystkich rynkach planuje przeprowadzenie badania mierzącego emocjonalny związek konsumenta z marką. Badanie pojawiło się w portfolio sieci w związku z wprowadzeniem przed czterema laty systemu pracy kreacji o nazwie Lovemarks. Jego autorem jest Kevin Roberts, CEO worldwide Saatchi & Saatchi. W skrócie polega to na tym, by konsument znalazł w reklamowanej marce coś, z czym się identyfikuje i za co może ją pokochać. Zadaniem badania jest oznaczanie pozycji marki, tzw. Lovemarking. Kolejne etapy współpracy z klientami i badań to: Emotivation Idea Testing – pielęgnacja najlepszych przełomowych pomysłów i badanie pozycjonowań, konceptów reklamowych, Heartbeat Relationship Monitoring – emocjonalny tracking marki skorelowany z intencjami zakupowymi, Lovemarks Hothouse – sesje/warsztaty z klientami poświęcone budowie marki wg idei Lovemarks. Pierwszym rynkiem, na którym nowe badanie zostało przeprowadzone, były Stany Zjednoczone, kolejnym będzie m.in. Polska. W USA badanie przeprowadziła firma QIQ International, trwało ono 18 miesięcy i obejmowało kilka kategorii produktowych. Zostało skonstruowane na podstawie oryginalnej metodologii Saatchi & Saatchi i QIQ International. Jak powiedział Marek Żołędziowski, dyr. generalny polskiego oddziału agencji, do końca roku w Polsce zostanie według tej metodologii sprawdzona przynajmniej jedna marka w jej otoczeniu konkurencyjnym. Prawdopodobnie będzie to Toyota (Toyota Motor Poland), która zdaniem Jana Mosiejczuka, dyr. strategicznego agencji, jest najbliżej osiągnięcia poziomu Lovemarks. Badanie w Polsce przeprowadzi firma badawcza wybrana wspólnie przez agencję i QIQ International. Nie ma jeszcze konkretnych kandydatów. Koszt badania ponosi klient. (AMS)