Sieć Media Markt wystartowała z kampanią na swoje 15. urodziny. Z tej okazji przygotowała akcję promocyjną “Urodzinowe okazje na 15 lat Media Markt” oraz poświęconą jej kampanię reklamową.
Pierwsza odsłona kampanii reklamowej wykorzystującej działania w telewizji, radiu, prasie codziennej, internecie, w kinach i na outdoorze odbędzie się w dniach 5-12 września. Kreacja sygnalizuje zmiany, które marka zamierza wprowadzić w swojej komunikacji. 30-sekundowy wizerunkowy spot telewizyjny przedstawia inspirowaną kinem akcji scenę samochodowego pościgu policyjnego za grupą zamaskowanych osób. Ścigani oraz policjanci decydują się jednak na przerwanie pogoni, aby skorzystać z niezwykłej oferty produktowej dostępnej w sklepie Media Markt.
Spoty emitowane będą na antenach TVP1, TVP2, Polsatu, TVN oraz stacji tematycznych. Poza telewizyjnymi i radiowymi spotami wizerunkowymi kampania wykorzysta także spoty produktowe informujące o konkretnych ofertach dostępnych w ramach urodzinowych promocji. Reklamy pojawią się również w prasie codziennej. Oferta będzie też promowana w gazetce Media Markt, dostępnej we wszystkich sklepach stacjonarnych oraz na mediamarkt.pl.
Media do kampanii zakupiły: dział planowania mediów Media Saturn Holding Polska i dom mediowy Universal McCann. Za kreację kampanii odpowiada agencja Demner Merlicek & Bergmann, a za produkcję agencja Ideal Darek Szai Szendel. Działania PR koordynuje agencja TBWA PR.
Klienci odwiedzający stronę internetową sklepu mogą wziąć udział w interaktywnej grze: “Jedź po rabat na zakupy
w sklepie internetowym mediamarkt.pl”. Mają w ten sposób szansę wygrać rabat na zakupy w sklepie online. Gra nawiązuje do kreacji reklamowej. Użytkownik
ma za zadanie dotrzeć samochodem do sklepu Media Markt, uciekając przed policją. Nawigacja odbywa się za pomocą strzałek na klawiaturze. W stworzeniu gry pomagała agencja Golden Submarine.
Pierwsze sklepy Media Markt pojawiły się w Polsce w 1998 r. Obecnie sieć liczy 47 sklepów w 39 miastach kraju. Firma prowadzi także sprzedaż online: od grudnia 2012 r. działa sklep internetowy mediamarkt.pl oferujący ponad 100 tys. produktów. W 2013 r. sklep zyskał wersję mobilną.