Zagranica

Pizza Hut zmienia agencję w Stanach Zjednoczonych

Przetarg kreatywny wygrała agencja McGarryBowen.

W Stanach Zjednoczonych Pizza Hut zakończyła przetarg, w którym wybierała agencję kreatywną. Konkurs zakończył się zwycięstwem agencji McGarryBowen, należącej do holdingu Dentsu. W przetargu budżetu broniła The Martin Agency (Interpublic Group), która obsługiwała tego marketera od 2009 roku. Poza tymi firmami w finale przeglądu walczyły jeszcze dwie agencje – Mullen (IPG) i Havas.

Jak wynika z danych Kantar Media, Pizza Hut jest trzecim największym reklamodawcą w USA działającym w tzw. Yum Brands. W 2012 r. marketer ten wydał na reklamę ok. 240 mln dol., natomiast KFC – 263,5 mln dol., a Taco Bell – 280 mln dol.

Dla McGarryBowen zwycięstwo w tym przetargu oznacza ponownie dużego klienta z sektora fast food, po tym jak w tym roku Burger King zdecydował się zrezygnować z jej usług na rzecz agencji Mother.

(Ad Age)