Kraj

Im więcej Polacy kupują, tym więcej czytają

PBC analizuje aktywności konsumenckie czytelników prasy.

Z analiz Polskich Badań Czytelnictwa wynika, że Polacy, którzy więcej kupują, także więcej czytają. Ci, którzy nie są aktywnymi konsumentami dóbr i usług, czytają średnio jeden tygodnik i jeden miesięcznik, co drugi z nich czyta dziennik i nie każdy dwutygodnik. Aktywni konsumenci (kupują dobra i usługi z co najmniej pięciu kategorii) czytają dużo częściej prasę: średnio jeden dziennik, dwa tygodniki, blisko dwa dwutygodniki i cztery miesięczniki (analizie poddano 12 kategorii spoza FMCG). Czytelnictwo prasy rośnie wraz z poziomem cyfryzacji. Polacy, którzy charakteryzują się wysokim stopniem cyfryzacji (mają takie dobra jak tablet, smartfon, korzystają aktywnie z komputera i internetu, mają wysokie umiejętności obsługi urządzeń cyfrowych), czytają statystycznie blisko dwukrotnie więcej dzienników i czterokrotnie więcej miesięczników niż osoby, które nie mają dostępu do dóbr cyfrowych.

Według tych samym badań kobiety często korzystające z salonów urody i wydające znaczne kwoty na zakup dla siebie kosmetyków i ubrań czytają trzykrotnie częściej miesięczniki (7 tytułów i ponad 14 wydań) niż kobiety w niewielkim zakresie dbające o pielęgnację urody.

Dane pochodzą z fali badań zrealizowanych przez Millward Brown w okresie marzec-lipiec 2013.