Kraj

Cheil autorem nowej kampanii PCK

Agencja odpowiada za strategię, kreację i mechanizm przekazywania dotacji na rzecz niedożywionych dzieci.

Cheil autorem nowej kampanii PCK
Polski Czerwony Krzyż i Cheil Polska w kooperacji z warszawskimi i krakowskimi restauratorami wprowadzają nowy model przekazywania dotacji dla niedożywionych dzieci z ubogich rodzin. Każdy z klientów restauracji, które biorą udział w akcji, może przekazać 5 zł – tylko tyle kosztuje ciepły obiad dla jednego z 700 tys. polskich dzieci (źródło danych: raport Głównego Urzędu Statystycznego “Ubóstwo w Polsce w 2012 roku”), które nie jadają go regularnie. Aby do rachunku została doliczona ta symboliczna kwota, wystarczy po skończonym posiłku skrzyżować sztućce na talerzu. Całość środków trafi na konto PCK.

Wdrażaniu nowego systemu przekazywania dotacji towarzyszy kampania opierająca się na działaniach w internecie (bdbmaniery.pck.pl), mediach społecznościowych (#bdbmaniery, @bdbmaniery) oraz na materiałach POS (podkładki pod talerze, etui na sztućce itp.). W zależności od wyników z pierwszych kilku tygodni akcji zostanie podjęta decyzja o ogólnopolskim wprowadzaniu “Bardzo Dobrych Manier”.

Mechanizm przekazywania dotacji, strategię oraz kreację opracowała agencja Cheil Worldwide. Animacja została przygotowana przez FDR Studio.

– Podejmujemy próbę wprowadzenia systemu, który zapewni finansowanie działań PCK na stałe i bez konieczności organizowania jednorazowych zbiórek i kampanii – mówi Marcin Talarek, head of innovation z agencji Cheil.