Kraj

Tesco wprowadza elektroniczne etykiety

Tradycyjne papierowe oznaczenia z cenami produktów zastąpią elektroniczne etykiety.

Tesco wprowadza elektroniczne etykiety
Tesco wprowadza elektroniczne ceny, które opierają się na systemie ESEL (Electronic Shelf Edge Label), wykorzystującym technologię wyświetlacza LCD. Poza ceną elektroniczne wyświetlacze opisują produkt jako “nowość” lub “promocję”.

Nowa forma znakowania działa już w ponad 90 sklepach Tesco w Polsce. Dzięki nowemu systemowi – jak przekonuje marketer – zyskają i klienci, i pracownicy supermarketu. Ci pierwsi będą mieli pewność, że cena pod produktem zawsze zgadza się z ceną przy kasie i na paragonie. Z kolei pracownikom oszczędza to pracy – w elektronicznych etykietach cenę zmienia się natychmiast, w przypadku tradycyjnych, papierowych oznaczeń cenę trzeba było zmienić w systemie komputerowym, wydrukować nowe etykiety, umieścić je na listwie przy półce i dodatkowo sprawdzić zgodność cen (ta ostatnia czynność, jak wiadomo, sprawiała najwięcej problemów). Ponadto cenę można zmieniać nawet kilka razy w ciągu dnia, co jest ważne w przypadku krótkiej przydatności niektórych produktów i ewentualnych przecen.

System ESEL jest nie tylko udogodnieniem, ale także w pewnym sensie sprzyja ekologicznemu podejściu do biznesu. Dzięki elektronicznym wyświetlaczom nie trzeba drukować cen, co oznacza mniejsze zużycie tonerów i papieru.

Wbrew powszechnym opiniom Tesco nie jest pierwszą siecią, która wprowadziła elektroniczne ceny. Etykiety tego typu były testowane już kilka lat temu, wprowadził je m.in. hipermarket Jumbo.