Kraj

Na rynek wchodzi nowy operator komórkowy Truphone

Ofertę adresuje do firm, których pracownicy dużo podróżują.

Na rynku pojawia się nowy operator komórkowy Truphone. Jest to tzw. wirtualny operator (MVNO) działający na sieci P4 (Play). Swoją ofertę adresuje do firm, których pracownicy dużo podróżują po świecie, a przez to ponoszą wysokie koszty rozmów i transmisji danych za granicą.

Truphone ma unikatowe rozwiązanie – w ośmiu krajach (oprócz Polski to: Niemcy, Wielka Brytania, Holandia, niebawem Hiszpania, Stany Zjednoczone, Hongkong i Australia) klient Truphone dzwoni tak, jakby był w swoim własnym kraju. Jest to możliwe, ponieważ na jednej karcie SIM zapisane jest wiele numerów telefonów, a w danym kraju loguje się ona jako numer lokalny. Firma oferuje cztery podstawowe abonamenty: od 150 zł miesięcznie (po 300 minut, SMS-ów i MB danych) do 450 zł (2 tys. minut, SMS-ów i 2GB danych).

Country managerem Truphone Polska jest Piotr Iwański, który wcześniej pracował dla Nokia Siemens Networks i Netii, szefową marketingu jest zaś Joanna Pędzińska, była dyr. marketingu PLL LOT, a wcześniej w P4/Play i Orange Polska.

Wejście na rynek Truphone będzie wspierała kampania reklamowa w prasie (m.in. ”Puls Biznesu”, ”Forbes” i ”Harward Business Review” oraz w magazynach pokładowych LOT-u: ”Kalejdoscope” i ”Inspire”), a także w internecie (m.in. biznesowe serwisy społecznościowe). Reklamy ATL i digital przygotowała agencja The Addictives, a za zakup mediów odpowiadał dom mediowy Maxus.

Przedstawiciele Truphone odmówili ujawnienia planów sprzedażowych firmy w Polsce. W tej chwili zespół przedstawicieli handlowych lich 15 osób, w przyszłym roku ma się podwoić.