Na rynku pojawia się nowy operator komórkowy Truphone. Jest to tzw. wirtualny operator (MVNO) działający na sieci P4 (Play). Swoją ofertę adresuje do firm, których pracownicy dużo podróżują po świecie, a przez to ponoszą wysokie koszty rozmów i transmisji danych za granicą.
Truphone ma unikatowe rozwiązanie – w ośmiu krajach (oprócz Polski to: Niemcy, Wielka Brytania, Holandia, niebawem Hiszpania, Stany Zjednoczone, Hongkong i Australia) klient Truphone dzwoni tak, jakby był w swoim własnym kraju. Jest to możliwe, ponieważ na jednej karcie SIM zapisane jest wiele numerów telefonów, a w danym kraju loguje się ona jako numer lokalny. Firma oferuje cztery podstawowe abonamenty: od 150 zł miesięcznie (po 300 minut, SMS-ów i MB danych) do 450 zł (2 tys. minut, SMS-ów i 2GB danych).
Country managerem Truphone Polska jest Piotr Iwański, który wcześniej pracował dla Nokia Siemens Networks i Netii, szefową marketingu jest zaś Joanna Pędzińska, była dyr. marketingu PLL LOT, a wcześniej w P4/Play i Orange Polska.
Wejście na rynek Truphone będzie wspierała kampania reklamowa w prasie (m.in. ”Puls Biznesu”, ”Forbes” i ”Harward Business Review” oraz w magazynach pokładowych LOT-u: ”Kalejdoscope” i ”Inspire”), a także w internecie (m.in. biznesowe serwisy społecznościowe). Reklamy ATL i digital przygotowała agencja The Addictives, a za zakup mediów odpowiadał dom mediowy Maxus.
Przedstawiciele Truphone odmówili ujawnienia planów sprzedażowych firmy w Polsce. W tej chwili zespół przedstawicieli handlowych lich 15 osób, w przyszłym roku ma się podwoić.