Kraj

Przybywa heavy-userów VoD

Atmedia prezentują wyniki badania "Siła uVODzenia II".

Już połowa internautów ogląda w sieci filmy i seriale. O 30 proc. wzrósł od ub.r. udział tych, którzy akceptują reklamy w zamian za bezpłatny dostęp do programów. Co trzeci Polak, który nie ogląda telewizji, jest już e-widzem – pokazuje “Siła uVODzenia II”, badanie GfK Polonia dla Atmediów.   

48 proc. polskich internautów – o 4 proc. więcej niż ub.r., ogląda w sieci filmy i seriale. Ten odsetek jest znacznie wyższy wśród ludzi młodych i wśród mieszkańców dużych miast – już blisko 70 proc. 15-19 latków korzysta z VoD, a wśród mieszkańców miast powyżej 200 tys. udział e-widzów wynosi 51 proc.

Wśród użytkowników VoD szybko rośnie grupa wyjątkowo aktywnych e-widzów – 39,5 proc. badanych deklaruje, że ogląda wideo na żądanie przynajmniej trzy razy w tygodniu. W stosunku do ub.r. odsetek heavy-userów VoD wzrósł więc o blisko jedną czwartą. Co piąty e-widz ogląda “na życzenie” już codziennie.  

– Widać, że szybciej niż liczba użytkowników tego medium rośnie liczba wiernych e-widzów. VoD wyszło więc z fazy medium “testowanego” i dołączyło do stałego repertuaru wielu polskich internautów. Dla reklamodawców oznacza to większą przewidywalność przy planowaniu kampanii w serwisach wideo – komentuje Wojciech Kowalczyk, szef marketingu Atmediów.

Wzrost liczby heavy userów VoD idzie też w parze ze wzrostem akceptacji dla reklam w serwisach wideo, pod warunkiem że pozwoli to na obejrzenie treści za darmo. Odsetek badanych internautów, którzy deklarują akceptację reklam pod takim warunkiem, wzrósł aż o 30 proc. – z 56 do 73 proc. Tylko co piąty internauta deklaruje z kolei możliwość uiszczenia niewielkiej opłaty w zamian za obejrzenie programu.