M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Netia zmienia filozofię komunikacji marki

Maciej Burlikowski | 4 października 2013, 06:00

Po raz kolejny reklamowy "rozwód" z Tomaszem Kotem. Tym razem już na dobre? - Nigdy nie mów nigdy - odpowiada szef marketingu.

Operator telekomunikacyjny Netia wprowadza nową platformę komunikacji swojej marki. Jej podstawowym produktem w ofercie ma być teraz telewizja. Wchodzi na ten rynek późno, jako bodaj ostatni z operatorów telekomunikacyjnych.

- Gdy w 2007 r. wprowadzaliśmy platformę "Netia. Wolność wyboru", naszym podstawowym produktem była telefonia stacjonarna, a naszymi głównymi odbiorcami - klienci biznesowi. Wtedy postanowiliśmy wejść w rynek klientów indywidualnych z ofertą internetową. Pozycjonowaliśmy się jako alternatywa wobec byłego operatora narodowego - TP SA. Po sześciu latach jesteśmy jednym z liderów, jeśli chodzi o znajomość spontaniczną marki wśród dostawców internetu - mówi Michał Dolny, dyrektor marketingu Netii.

Od połowy 2009 r. do początku 2011 r. twarzą reklamową Netii był aktor Tomasz Kot. Następnie operator zastąpił go platformą komunikacyjną ”Instytut Netii”. Nie została jednak ona tak dobrze przyjęta. W lutym ub.r. Netia powróciła do reklam z Kotem.

- Dominującym elementem naszych reklam był humor. I Tomek Kot świetnie się w tym sprawdzał. Tyle że humorem grają w reklamach teraz prawie wszyscy - wskazuje szef marketingu Netii, jako przykłady podając reklamy z Sercem i Rozumem Orange Polska czy Katarzynę Pakosińską w reklamach UPC Polska. - Dlatego postanowiliśmy od tego odejść. Chcemy, by nasz humor był bardziej wysublimowany, nie kabaretowy, a reklamy bardziej stonowane, za to inspirujące - deklaruje Dolny.

Nowe hasło operatora to ”GigaWolność”, czyli jeszcze więcej wolności (jaką daje konsumentom używanie coraz bardziej zaawansowanych rozwiązań i technologii telekomunikacyjnych, w tym mobilnych).

Przy tworzeniu nowej platformy Netia współpracowała ze swoją dotychczasową agencją reklamową Brasil i firmą Stratosfera. Spoty telewizyjne wyreżyserował Jacek Borcuch. Planowaniem i zakupem mediów zajmuje się dom mediowy Carat Polska.

Kampania reklamowa Netii zaplanowana jest do końca br.

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , ,