M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Pierwsza od 50 lat reklama Johnnie Walker w brytyjskiej TV

Dorota Pośpiech | 15 października 2013, 06:00

Szerokie wsparcie reklamowe jest wynikiem spowolnienia na rynku whisky w Wielkiej Brytanii.

Diageo rozpoczyna w Wielkiej Brytanii kampanię swojej najbardziej rozpoznawalnej marki – Johnnie Walker. Działania mają na celu ożywienie w kategorii whisky oraz przyciągnięcie nowej generacji konsumentów.

Johnnie Walker jest numerem jeden na światowym rynku whisky, przy sprzedaży o wartości 5,8 mld dol. Globalnie kategoria whisky jest w fazie rozkwitu, jednak na rynku brytyjskim spada od kilku lat. Aby zahamować ten trend, od 4 listopada rusza w Wielkiej Brytanii pierwsza od 50 lat kampania Johnnie Walker (do tej pory Diageo reklamował na tym rynku tylko Bell'sa). Marka będzie wsparta kampanią TV o budżecie 1,3 mln funtów, dodatkowe 7,2 mln funtów przeznaczone są na dotarcie do klientów w wieku od 25 do 35 lat. Działania reklamowe obejmą również kino, online i print.

Za kreację reklamy TV odpowiada agencja Love, a wiodącą agencją kreatywną zajmującą się globalną strategią marki jest BBH.

(Marketing Magazine)

Czytaj więcej na temat: , , , ,