Kraj

Grand prix Effie dla "5 Stadionu"

Grand prix, 6 złotych Effie, 13 srebrnych Effie i 19 brązowych Effie - tak zakończyła się 14 października w Teatrze Wielkim - Operze Narodowej XIV gala rozdania nagród Effie.

Grand prix Effie dla "5 Stadionu"
Najważniejsze wyróżnienie poniedziałkowej gali – grand prix otrzymały DDB Warszawa, Starcom MediaVest Group, Tequila Polska i RC2 Raczkiewicz Chenczke Consultants za kampanię “5 Stadion” dla marki Tyskie należącej do Kompanii Piwowarskiej. Statuetki wręczył gość specjalny gali Effie – wiceprezes Rady Ministrów i minister gospodarki Janusz Piechociński. Drugim gościem specjalnym gali był Mark D’Arcy, director of global creative solutions w firmie Facebook.

Tegoroczny konkurs obfitował również w złote Effie – było ich 6. Pierwszą nagrodzoną złotem kampanią była “150 godzin” przeprowadzona przez Scholz & Friends Warszawa, Carat Polska, 180heartbeats + Jung v. Matt dla General Motors Poland. Kolejne złote Effie trafiły do: Brain i Lowe Media za kampanie “Lepiej pożyczyć z banku” dla ING Banku Śląskiego; MediaCom Warszawa i Grey Group Poland za “Relaunch Pharmatonu Geriavit” (Boehringer Ingelheim); DDB Warszawa, Starcom MediaVest Group, Tequila Polska, RC2 Raczkiewicz Chenczke Consultants za “5 Stadion” (Kompania Piwowarska); GPD Advertising za “Pascal kontra Okrasa” (Lidl Polska); Publicis, MEC i Lemon Sky za “Serce i Rozum” (Orange Polska).

Tytuł Najbardziej Efektywnej Agencji Reklamowej Roku otrzymała agencja DDB Warszawa – 32 pkt, a Najbardziej Efektywnego Domu Mediowego Starcom MediaVest Group – 38 pkt. Zajęły one pierwsze miejsce w rankingu Effie 2013.