Kraj

Nietypowa akcja Warki łączy Facebooka z kampanią TV

Po wpisie jednego z internautów na profilu marki w FB ta zorganizowała spotkanie z rodziną z Wielkiej Brytanii. Wydarzenie prezentowane jest w 1,5-minutowej reklamie TV.

%7B%22width%22%3A418%2C%20%22height%22%3A250%2C%20%22allowfullscreen%22%3A%22true%22%2C%20%22allowscriptaccess%22%3A%22always%22%2C%20%22wmode%22%3A%22transparent%22%2C%20%22type%22%3A%22application%2Fx-shockwave-flash%22%2C%20%22src%22%3A%22http%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fv%2FITaZajnEOE4%26feature%3Dyoutu.be%22%7D
Grupa Żywiec zrealizowała nietypową i bardzo szybką akcję łączącą aktywność na profilu swojej marki piwa Warka w Facebooku z kampanią ATL. Internauta o imieniu Szymon na profilu Warki, komentując wpis o przesłaniu przez kogoś skrzynki piwa do kumpla w Hiszpanii, napisał, że chciałby się spotkać ze swoją ”ekipą”, czyli braćmi. Było to  jednak trudne, bo bracia mieszkają za granicą. Chodzi o czwórkę braci, z których trzech wyjechało na Wyspy Brytyjskie w poszukiwaniu lepszej pracy. Szymon, najstarszy z nich, pozostał w kraju.

Grupa Żywiec postanowiła sprytnie wykorzystać potencjał prawdziwej historii. Zaproponowała braciom mieszkającym na Wyspach, że zasponsoruje im przyjazd do kraju i spotkanie z Szymonem pod warunkiem utrzymania tego przed nim w tajemnicy.  

– Już kilka dni później agencja Papaya robiła pierwsze zdjęcia na Wyspach. Kulminacyjne spotkanie-niespodzianka odbyło się po niecałych dwóch tygodniach od wpisu w FB. Koledzy wywabili Szymona do jednej z piwiarni Warka, a po chwili zjawili się tam jego bracia – opisuje Tomasz Kowcun z brand teamu Warki w Grupie Żywiec. W rezultacie powstał 90-sekundowy spot telewizyjny. Towarzyszą mu 15-sekundowe spoty pełniące funkcję trailerów.

– Od początku było dla nas jasne, że historię braci najlepiej przekażą oni sami – wyjaśnia Kowcun. – Stąd półdokumentalna forma filmu. To Szymon, Janek, Adam i Staszek opowiadają o swojej ekipie i akcjach, które robią, kiedy już spotykają się w komplecie – dodaje Kowcun.

Na profilu Warki w Facebooku ruszył konkurs, dzięki któremu konsumenci mogą przeżyć taką samą historię jak bohaterowie telewizyjnej reklamy. Ekipy mogą prezentować siebie i swoje akcje za pomocą konkursowej aplikacji, a co tydzień spośród trzydziestki o największej liczbie ”lajków” jednego zwycięzcę wybiorą bohaterowie spotu. Warka pokrywa koszty podróży i pomaga ekipie zorganizować imprezę w jednej z 78 wareckich piwiarni w kraju.

Za koncepcję aktywacji i działania interaktywne odpowiada agencja The Digitals, spoty wyprodukowała Papaya Films, za 90-sekundowy spot odpowiada kreatywnie The Digitals, za 15-sekundowe teasery zaś – Just. Działania PR realizuje Roots PR, zakup mediów – MediaVest.