M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

UPC coraz bliżej horyzontu

Maciej Burlikowski | 22 października 2013, 06:00

- W przyszłym roku wprowadzimy w Polsce platformę Horizon - zapowiedział Grzegorz Esz, CMO UPC Polska. Dokładnej daty startu nie podał.

Operator kablowy UPC Polska, należący do amerykańskiej firmy Liberty Global, w przyszłym roku wprowadzi w Polsce platformę Horizon. Zapowiedział to Grzegorz Esz, chief marketing officer UPC Polska. Dokładnej daty startu jednak nie podał. Nieoficjalnie wiadomo, że powodem przedłużających się prac nad wprowadzeniem tej platformy była kwestia negocjacji stawek z hollywoodzkimi wytwórniami za udostępnianie filmów online.

Wprowadzenie platformy Horizon będzie wymagało wymiany wszystkich dotychczasowych set top boksów UPC w domach abonentów (oczywiście tych, którzy zdecydują się zapłacić za nową platformę).

UPC Polska to największy operator kablowy w kraju. Na koniec czerwca br. miał 1,27 mln odbiorców telewizji, z czego dwie trzecie (blisko 810 tys.) odbiera je w jakości cyfrowej, a ok. 460 tys. analogowej.

Platforma Horizon umożliwia dostęp do bardzo obszernej biblioteki treści wideo i filmów (w tym także hitów kinowych). Daje także możliwości m.in. równoczesnego nagrywania do czterech programów (np. filmu, meczu, serialu, show etc.), oglądania na różnych urządzeniach (nie tylko telewizor, ale także tablet, smartfon), łatwego bezprzewodowego przesyłania swoich filmów, zdjęć, muzyki z komputera na telewizor, dostępu do szeregu aplikacji internetowych zaprojektowanych specjalnie dla telewizorów, nowy interfejs użytkownika i rozbudowany system rekomendacji (np. po zakończeniu odcinka serialu w telewizji operator proponuje użytkownikowi by obejrzał kolejny w usłudze VoD).

Już teraz UPC oferuje filmy VoD. Firma nie ujawnia przychodów z tego tytułu. Szef marketingu przyznał jednak, że są one liczone już w dziesiątkach milionów złotych (kilkanaście lub ok. 20 mln zł) i że firma widzi w tym segmencie ogromny potencjał.

Liberty Global operuje w 14 krajach. Platformę Horizon wprowadzono jesienią ub.r. w Holandii, a następnie (w tym roku) w Szwajcarii i Irlandii, w ubiegłym miesiącu zaś w Niemczech.

Już po nowym roku UPC Polska wystartuje z nową kampanią reklamową, która ma być niejako wstępem i zapowiedzią platformy Horizon (u nas zapewne: Horyzont). Bliższych szczegółów operator nie ujawnia. Dla UPC Polska pracują firmy reklamowe: DraftFCB i Vizeum.

Operator zapowiedział także, że niebawem w wybranych miastach rozpocznie testy bardzo szybkiego internetu – do 500 Mb/s. Obecnie operator oferuje maksymalnie 250 Mb/s. Według Artura Dominiaka, customer value management directora B2C w UPC Polska, większe prędkości internetu są faktycznie skutecznym narzędziem do pozyskiwania nowych klientów i nakłaniania dotychczasowych do przejścia na droższe pakiety usług.

Na koniec czerwca br. UPC Polska obsługiwała 880 tys. użytkowników internetu. Jak twierdzi operator, dwie trzecie z nich ma opcje z prędkością powyżej 30 Mb/s, a firma przewiduje, że do końca przyszłego roku dwie trzecie będzie miało powyżej 60 Mb/s.

(wsp. JD)

Czytaj więcej na temat: , , , , , ,