M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Sprzedaż Grupy Żywiec w górę, ale zyski w dół

Maciej Burlikowski | 24 października 2013, 06:00

Drugi na rynku producent piwa zanotował wyższe obroty, ale spadła mu rentowność.

Grupa Żywiec, drugi po Kompanii Piwowarskiej producent piwa, m.in. pod markami Żywiec, Warka, Tatra i Leżajsk, od lipca do września br., czyli w najwyższym sezonie dla branży piwowarskiej, sprzedał piwa za 1 mld zł (dokładnie 1,01 mld zł). To o 1,5 proc. więcej niż rok temu.

Jednak zysk z działalności operacyjnej spadł firmie o 36 proc., do 125 tys. zł. Analogicznie spadł także zysk netto – do 93 tys. zł.

Łącznie od początku roku Grupa Żywiec uzyskała ze sprzedaży 2,7 mld zł, o 1,9 proc. mniej niż w analogicznym okresie ub.r. Jej zysk operacyjny spadł o 22,5 proc., do 242 tys. zł, i o tyle samo zysk netto, do 167 tys. zł.

Czytaj więcej na temat: , , , , ,