M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

GfK Polonia wprowadza Media Efficiency Panel - badanie single source

Tomasz Wygnański | 24 października 2013, 06:00

Projekt będzie łączyć pomiar konsumpcji mediów z zakupami produktów FMCG.

GfK Polonia wprowadza Media Efficiency Panel (MEP) – badanie single source. Pozwoli ono na pomiar single source mediów oraz zakupów FMCG i służyć będzie do planowania cross-mediowych kampanii reklamowych oraz pomiaru efektywności kampanii w odniesieniu do rzeczywistej sprzedaży.

Podstawą projektu jest obecny już od wielu lat na rynku panel gospodarstw domowych GfK Polonia, liczący obecnie 8 tys. gospodarstw i 15 tys. osób. Dane o zakupach produktów FMCG są w nich zbierane za pomocą skanowania kodów kreskowych. Od około roku z panelu zbierane są także dane o konsumpcji telewizji, radia i prasy. Są to dane deklaratywne, które służą do oszacowania prawdopodobieństwa kontaktu odbiorcy z kampanią. Dane te są zbierane kilka razy w roku i pochodzą obecnie od około 14 tys. uczestników panelu.

W styczniu ma być gotowy także pomiar internetu, w tym aktywności konsumentów w Facebooku. Oprogramowanie zainstalowane na komputerach panelistów dostarczy informacje o odwiedzanych stronach, kontaktach z reklamami, wpisywanych słowach kluczowych do wyszukiwarki itp. Tym pomiarem będzie prawdopodobnie objętych około 5 tys. uczestników panelu.

Dalsze plany to pomiar mobile, a w przyszłości także pomiar pasywny telewizji. Przedstawiciele GfK Polonia zapewniają jednak, że obecna deklaratywna forma pomiaru TV daje wyniki w ponad 90 proc. zbieżne z telemetrią, a w przypadku prasy i radia z badaniami PBC i RadioTrack. Według GfK ta metodologia była także przez kilka lat stosowana z powodzeniem w Niemczech, dopóki nie został tam wprowadzony pomiar pasywny telewizji. Firma badawcza deklaruje też, że Media Efficiency Panel nie zamierza być konkurencją dla panelu telemetrycznego Nielsena czy badania Megapanel PBI i Gemiusa.

Dane z badania mają być dostępne na zasadzie abonamentu, panel single source będzie także służył projektom ad hoc związanym z m.in. planowaniem cross-mediowych kampanii, pretestami kampanii i oceną efektywności. 

Media Efficiency Panel został wprowadzony najpierw na rynku niemieckim, w 2008 r., od tego czasu pojawił się na wielu innych rynkach. Od 2011 r. panel oferuje także narzędzia do pomiaru efektywności działań w Facebooku.

Czytaj więcej na temat: , , , ,