Zagranica

Google testuje display w wynikach wyszukiwania

Obecnie w testach bierze udział ok. 30 firm wyłącznie z rynku amerykańskiego.

Google rozpoczął testy, w których sprawdza możliwość sprzedaży formatu display w wynikach wyszukiwania. Graficzna forma reklamy w oknie wyników wyszukiwania dotyczy linków sponsorowanych. W momencie wyświetlenia takiej reklamy jest ona oznaczona jako płatna, a pod nią pokażą się internautom także wyniki organiczne. Tym samym z wyników znikają linki umieszczone w boksie na samej górze strony.

Internauci, którzy klikną w display, zostaną przekierowani na stronę reklamodawcy. Obecnie w testach bierze udział ok. 30 firm wyłącznie z rynku amerykańskiego. Wśród nich są m.in. Crate & Barrel, Southwest Airlines i Virgin America. Prawdopodobnie Google będzie chciał rozliczać się za ten format na zasadach CPC lub CPM. Nowy typ reklamy na razie wyświetla się po mniej niż 5 proc. zapytań.

(Search Engine Land)