M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

S&S plus IS - szczęśliwy koniec akwizycyjnej epopei

( red. ) | 30 października 2013, 06:00

Po pięciu latach coraz ściślejszej współpracy i akwizycyjnych zabiegów wczoraj oficjalnie polski oddział Saatchi & Saatchi ogłosił przejęcie agencji Interactive Solutions. Na czele nowej, liczącej ok. 300 osób struktury stać będzie Igor Kaleński, dotychczasowy CEO S&S w Polsce.

Stanowisko vice-presidenta w nowej strukturze obejmie Piotr Morkowski, natomiast kreacją jako co-creative directors mają wspólnie zarządzać Blanka Lipińska oraz Piotr Chrobot. Jak podkreśla Igor Kaleński, nazwa Interactive Solutions nie zniknie z rynku i nadal będzie używana. Proces synergii operacyjnej ma zostać zakończony na przestrzeni ok. trzech miesięcy – nowa struktura będzie nadal operować w dwóch lokalizacjach, tj. w Warszawie i Poznaniu. Ponadto dysponować będzie także biurami w Moskwie i Budapeszcie.

Wartość zakupu nie została ujawniona – analitycy branżowi są jednak przekonani, że zgodnie z ostatnio stosowaną polityką biznesową grupy Publicis była to transakcja bezgotówkowa i została oparta na kalkulacji mnożników EBIDTA (zysk organizacji przed potrąceniem odsetek od kredytów, podatków i amortyzacji).

Jak stwierdził Kaleński, jest to najważniejszy moment w jego dotychczasowej karierze biznesowej, kończący niełatwy "najdłuższy proces akwizycyjny nowoczesnej Europy". Faktem jest, że Publicis dotychczas unikał znaczących inwestycji w naszym regionie, koncentrując się na dużych rynkach, tj. Wielkiej Brytanii, Rosji i Chinach. Teraz polski oddział S&S ma szansę już w 2014 roku stać się jednym z trzech największych w Europie – obok brytyjskiego i niemieckiego.

Jak uważa Kaleński, tych szans biznesowych dzięki tej akwizycji jest znacznie więcej. – Liczę na to, że w ciągu najbliższego roku nasza połączona struktura stanie się jednym z głównych europejskich hubów, który będzie dzięki znacznemu poszerzeniu kompetencji kompleksowo obsługiwał na zasadach paneuropejskich największych klientów całego holdingu, np. Procter & Gamble. Już dzisiaj mogę potwierdzić, że począwszy od 2014 roku, będziemy globalnie obsługiwać markę Otrivin należącą do koncernu Novartis. Ponadto istnieje teraz realna perspektywa, że Polska stanie się dla sieci Saatchi jednym z głównych hubów digitalowych na świecie. 

Jak stwierdza na zakończenie Kaleński, S&S w Polsce zainteresowane jest kolejnymi akwizycjami – głównie w obszarach e-commerce oraz specjalistycznego shoper marketingu.

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , ,