M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Rośnie sprzedaż whisky w Polsce

Katarzyna Woźniak | 4 listopada 2013, 06:00

Według danych Nielsena cytowanych przez Diageo rynek whisky w Polsce w ujęciu wartościowym rośnie w tempie 15 proc.

Według danych Niesena, na które powołuje się firma Diageo, która ma w portfolio takie alkohole, jak m.in. Johnnie Walker, Bushmills i J&B, whisky jest najszybciej rosnącą kategorią alkoholu w Polsce. Wartościowo rynek rośnie w tempie 15 proc. Według najnowszych danych firmy badawczej Nielsen od września 2012 r. do sierpnia br. Polacy kupili ponad 13 mln litrów tego alkoholu, o wartości 1 mld 1 mln 82 tys. 554 zł, ilościowo jest to o 17 proc. więcej niż przed rokiem. W tym czasie wydatki na nią zwiększyły się o 15 proc. Natomiast międzynarodowy Instytut Badawczy IWSR prognozuje wzrost sprzedaży whisky w latach 2012-2017 aż o 60 proc. 

Polacy najczęściej kupują i konsumują whisky przy okazji spotkań i imprez, Diageo prowadzi również działania edukacyjne i informacyjne pod hasłem Festiwal Whisky. Mimo że rynek wódki w Polsce jest dziesięciokrotnie większy, zmienia się świadomość konsumentów - teraz alkohol o szkockich i irlandzkich korzeniach jest częściej konsumowany, a nie tylko wybierany na prezent. Wśród produktów objętych Festiwalem Whisky można znaleźć m.in. Johnnie Walker Red Label/Black Label/Gold Label Reserve, szkocką Bell’s, irlandzkie whiskey Bushmills oraz szkockie whisky single malt z portfolio Diageo.

Czytaj więcej na temat: , , , , ,