Kraj

UPC Polska w III kw. br. straciło 15 tys. abonentów

Największy w kraju operator kablowy traci klientów i przychody.

Na koniec września br. UPC Polska obsługiwało 1 434 500 abonentów. To o 15 tys. mniej niż na koniec II kwartału br. W ciągu minionych trzech miesięcy 34 tys. abonentów zrezygnowało z analogowej telewizji operatora, podczas gdy jej cyfrową wersję wybrało 13,5 tys. Od początku roku UPC Polska straciło 37,5 tys. abonentów.

Na koniec września z telewizji cyfrowej UPC korzystało 823 tys. abonentów, z telewizji analogowej – 427,8 tys., z internetu – 888,4 tys. (wzrost o 8,4 tys. w ciągu kwartału), a z telefonii – 516,2 tys. (wzrost o 10,7 tys.).

Na koniec III kwartału sieć kablowa UPC Polska obejmowała 2 699 800 gospodarstw domowych, o 15,2 tys. więcej niż kwartał wcześniej.  

UPC Polska w minionym kwartale osiągnęło 355,46 mln zł (110,9 mln dol.) przychodów, o 10 mln zł mniej niż w analogicznym okresie ub.r. W ciągu dziewięciu miesięcy tego roku operator wygenerował 1,09 mld zł (340,6 mln dol.) przychodów, minimalnie mniej niż przed rokiem.  

Z kolei należący także do Liberty Global Chellomedia (czyli w Polsce kanały z rodziny CBS i broker telewizyjny Atmedia) zmniejszył w minionym kwartale przychody z 73,7 do 57,7 mln zł (18 mln dol.). Po trzech kwartałach przychody polskiego Chellomedia spadły z 259 do 199,3 mln zł (62,5 mln dol).