Kraj

US Pharmacia chce uporządkować portfolio agencji reklamowych

Koncern farmaceutyczny US Pharmacia zamierza uporządkować portfolio agencji reklamowych pracujących dla brandów leków OTC (bez recepty). Jak powiedział Andrzej Schonert,...

Koncern farmaceutyczny US Pharmacia zamierza uporządkować portfolio agencji reklamowych pracujących dla brandów leków OTC (bez recepty). Jak powiedział Andrzej Schonert, dyrektor marketingu US Pharmacii, firma będzie wśród agencji szukała silnych, strategicznych partnerów, którzy zajmą się całą kategorią leków. Dotychczas US Pharmacia współpracowała z kilkoma agencjami dla różnych marek. Reorganizacja obsługi reklamowej obejmie przede wszystkim grupę leków OTC przeciwprzeziębieniowych oraz preparaty multiwitaminowe Vigor. W kategorii przeciwprzeziębieniowej główną marką koncernu jest Gripex. Przy ostatnich kampaniach ATL-owych tego leku US Pharmacia współpracowała z agencjami 4Fame Branding i Scholz & Friends Warszawa (Gripex Noc). Do tej kategorii wchodzą również m.in. takie brandy jak: Acatar, Contril, NovoRutin C. Przy obsłudze innych marek US Pharmacia współpracuje m.in. z agencją Red 8 Communications Group (Apap), Essence (Ibuprom), z agencją reklamową Rozgłośnia (leki gastryczne), V&P (Naturapia). Obsługą mediową US Pharmacii zajmuje się dom mediowy Starcom. Według Expert Monitora w ub.r. łączne wydatki reklamowe US Pharmacii wyniosły 98,6 mln zł, a w okresie styczeń-kwiecień br. 52,6 mln zł. (JD)