Philips na świecie i w Polsce wyodrębnił swój biznes elektroniki konsumenckiej do spółki Woox Innovations. Zajmuje się ona projektowaniem, produkcją i marketingiem takich urządzań, jak sprzęt audio hi-fi, systemy kina domowego, akcesoria, m.in. funkcjonujące pod submarką Philips Fidelio. Działalność spółki nie obejmuje natomiast telewizorów marki Philips, które już wcześniej zostały przejęte przez spółkę TP Vision – joint venture Philipsa z innym, tajwańskim partnerem.
Siedzibą firmy jest Hongkong. Na naszym rynku Karolina Kłopotowska została mianowana market leader Woox Innovations w rejonie CEE (Europa Środkowo-Wschodnia).
Tym samym Philips Polska w obszarze produktów konsumenckich będzie zajmować się już tylko produktami AGD i personal care.
Do chwili zamykania tego wydania MMP24 nie udało nam się uzyskać bliższych informacji na temat funkcjonowania Woox Innovations w Polsce. Dla Philipsa na naszym rynku pracują obecnie m.in. agencje Ogilvy & Mather Adevrtising, VML Poland i dom mediowy Carat.
Powstanie Woox Innovations to efekt przygotowań do przejęcia działu produktów audio-wideo Philipsa przez japońską firmę Funai. Kwota transakcji ma wynieść 150 mln euro. Zgodę na akwizycję ogłoszoną globalnie jeszcze w styczniu br. wyraził nawet już polski Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Zgodnie z porozumieniem Funai przejmie technologie, zakłady produkcyjne i prawo do posługiwania się marką Philips przez najbliższe pięć lat, z możliwością przedłużenia na kolejne pięć. Jednak pod koniec października br. Philips ogłosił, że Funai nie wywiązuje się ze zobowiązań zawartych w umowie o akwizycji i management holenderskiego koncernu nie wykluczył także poszukiwania innych rozwiązań dla swojego biznesu audio-wideo.