Kraj

TP SA negocjuje z PZPN nowy kontrakt dotyczący sponsoringu polskiej reprezentacji piłkarskiej

Telekomunikacja Polska SA (TP SA) prowadzi negocjacje z Polskim Związkiem Piłki Nożnej (PZPN) dotyczące dalszego sponsorowania polskiej reprezentacji piłkarskiej. Poprzedni...

Telekomunikacja Polska SA (TP SA) prowadzi negocjacje z Polskim Związkiem Piłki Nożnej (PZPN) dotyczące dalszego sponsorowania polskiej reprezentacji piłkarskiej. Poprzedni kontrakt wygasł wraz z zakończeniem turnieju Euro 2004. Szymon Dobrzyński, dyrektor departamentu zarządzania marką w TP SA, nie ujawnia na razie, na jakim etapie znajdują się negocjacje ani do kiedy mają potrwać. Wiadomo jednak, że obie strony nie mają zbyt wiele czasu, ponieważ już na początku września br. rozpoczynają się rozgrywki eliminacyjne do mistrzostw świata w piłce nożnej (sam turniej odbędzie się w 2006 r.). Pierwszy kontrakt sponsorski z PZPN Telekomunikacja Polska podpisała przed eliminacjami do Euro 2004, na przełomie sierpnia i września 2002 r. Na mocy tej umowy TP SA była sponsorem głównym wszystkich 12 polskich reprezentacji piłkarskich (m.in. reprezentacji seniorów, reprezentacji młodzieżowych i wszystkich trzech reprezentacji kobiecych). Wartość pakietu sponsora głównego nie została wtedy ujawniona – nieoficjalnie wiadomo, że była to suma o mniej więcej 30 proc. wyższa od tej, którą zainwestował poprzedni sponsor generalny, czyli Era (Polska Telefonia Cyfrowa). Wartość kontraktu Ery szacowano na 2,5-3 mln dol. (MG)