M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Kanały 4Fun Media zarobiły w br. na reklamach 21,7 mln zł

Maciej Burlikowski | 18 listopada 2013, 06:00

Przychody wzrosły o 12,6 proc., ale koszty jeszcze więcej - o ponad 20 proc.

Trzy kanały telewizyjne 4fun.tv, rbl.tv i TV Disco, których nadawcą jest spółka 4Fun Media, w ciągu trzech kwartałów br. uzyskały 21,7 mln zł przychodów ze sprzedaży. To o 12,6 proc. więcej niż w analogicznym okresie ub.r. To głównie wpływy reklamowe. Nadawca nie ujawnia danych szczegółowych dla poszczególnych stacji.

Zarząd 4Fun Media wskazuje, że jego kanały korzystają na trendzie rosnącej popularności (widowni) kanałów tematycznych względem kanałów tzw. wielkiej czwórki (TVP1, TVP2, Polsat i TVN).

Jednocześnie jednak przyznaje, że rosnący zasięg darmowych kanałów naziemnej telewizji cyfrowej i ich rosnąca widownia zwiększa konkurencyjność na rynku i zmusza do zwiększonych inwestycji w programming i nakłady na marketing. 4Fun Media nie ma żadnego kanału w naziemnej telewizji. Spółka bezskutecznie starała się o miejsce ma pierwszym multipleksie (MUX1) dla swojego kanału o charakterze edukacyjno-poznawczym. Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji (KRRiT) przyznała jednak tę koncesję Zjednoczonym Przedsiębiorstwom Rozrywkowym (ZPR), które zaproponowały stację o nazwie Fokus TV (ma ruszyć w przyszłym roku).

"Decydujący wpływ na wyniki osiągnięte przez spółkę w III kwartale 2013 roku miał wzrost kosztów związanych ze zwiększonymi nakładami ponoszonymi na nadawanie kanałów telewizyjnych (głównie zwiększony bitrate transmisji satelitarnej kanału rbl.tv, począwszy od IV kwartału 2012 r.), wyższy poziom kosztów amortyzacji własnych produkcji telewizyjnych (w samym III kw. o 277 tys. zł) oraz wzrost wydatków na działania marketingowe wynikający ze wzrostu konkurencyjności na rynku kanałów” - czytamy w komentarzu zarządu 4Fun Media do wyników.

Z tego powodu koszty operacyjne związane z nadawaniem wzrosły w tym roku o 21,5 proc. (z 13,9 do 16,9 mln zł).

Łącznie 4Fun Media w ciągu dziewięciu miesięcy tego roku uzyskała 23,2 mln zł przychodów ze sprzedaży, o 8 proc. więcej niż w ub.r. Z tego wypracowała 5,3 mln zł zysku operacyjnego, który jednak zmalał r./r. o 13 proc. Zysk netto spadł natomiast o 17 proc. (do 4,4 mln zł). 

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , ,