Kilka dni temu Polskie Linie Lotnicze PLL LOT rozpoczęły teaserową akcję “Kto kupi LOT?”. Spekulacje na temat tego, kto rzeczywiście kupi LOT, trwają już od dłuższego czasu, nie tylko w naszym kraju. Ma to związek z planami prywatyzacji spółki. Zatem kiedy komunikat o prowokującej treści pojawił się w materiałach promocyjnych, wywołał w naturalny sposób spore zainteresowanie. W portalach lotniczych pojawiły się artykuły, a w portalach społecznościowych rozgorzały dyskusje na temat nowego właściciela
LOT-u. Dodatkowym elementem budującym wiarygodność komunikatu było zablokowanie tablicy oficjalnego profilu LOT Polish Airlines w Facebooku, który zazwyczaj aktualizowany jest codziennie. Teaser przez trzy dni był emitowany w prasie, radiu oraz internecie.
Wyjaśnieniem jest hasło: “Ty! To właśnie Ty możesz kupić LOT!” W ten sposób przewoźnik reklamuje pulę 300 tys. biletów w obniżonych (nawet o połowę) cenach. Do europejskich miast bilety kosztują od 119 zł w obie strony. Do USA i Kanady od 1799 zł i od 1999 zł do Pekinu. Promocja obejmuje wszystkie trasy z Polski, potrwa do 28 listopada br. (terminy lotów do 13 kwietnia 2014 r.).
Reklamy emitowane są w prasie, radiu, internecie oraz kinach.
Za przygotowanie akcji odpowiada dział marketingu LOT-u we współpracy z agencją DDB. Zakupem mediów zajął się dom mediowy Universal McCann.
LOT boryka się z zadłużeniem. Już otrzymał od państwa 400 mln zł pożyczki, a druga transza przewiduje kolejne 380 mln zł. Kwestię pomocy publicznej dla przewoźnika bada Komisja Europejska.