M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Kto kupi LOT?

Maciej Burlikowski | 22 listopada 2013, 06:00

Przewoźnik w trudnej sytuacji przewrotnie się reklamuje.

Kilka dni temu Polskie Linie Lotnicze PLL LOT rozpoczęły teaserową akcję "Kto kupi LOT?". Spekulacje na temat tego, kto rzeczywiście kupi LOT, trwają już od dłuższego czasu, nie tylko w naszym kraju. Ma to związek z planami prywatyzacji spółki. Zatem kiedy komunikat o prowokującej treści pojawił się w materiałach promocyjnych, wywołał w naturalny sposób spore zainteresowanie. W portalach lotniczych pojawiły się artykuły, a w portalach społecznościowych rozgorzały dyskusje na temat nowego właściciela
LOT-u. Dodatkowym elementem budującym wiarygodność komunikatu było zablokowanie tablicy oficjalnego profilu LOT Polish Airlines w Facebooku, który zazwyczaj aktualizowany jest codziennie. Teaser przez trzy dni był emitowany w prasie, radiu oraz internecie.

Wyjaśnieniem jest hasło: "Ty! To właśnie Ty możesz kupić LOT!" W ten sposób przewoźnik reklamuje pulę 300 tys. biletów w obniżonych (nawet o połowę) cenach. Do europejskich miast bilety kosztują od 119 zł w obie strony. Do USA i Kanady od 1799 zł i od 1999 zł do Pekinu. Promocja obejmuje wszystkie trasy z Polski, potrwa do 28 listopada br. (terminy lotów do 13 kwietnia 2014 r.).

Reklamy emitowane są w prasie, radiu, internecie oraz kinach.

Za przygotowanie akcji odpowiada dział marketingu LOT-u we współpracy z agencją DDB. Zakupem mediów zajął się dom mediowy Universal McCann.

LOT boryka się z zadłużeniem. Już otrzymał od państwa 400 mln zł pożyczki, a druga transza przewiduje kolejne 380 mln zł. Kwestię pomocy publicznej dla przewoźnika bada Komisja Europejska.

Czytaj więcej na temat: , , ,