Kraj

Fox zmienia Atmedia na TVN Media

To już czwarty nadawca, który odchodzi w tym roku z Atmediów.

Fox International Channels Poland postanowił zmienić biuro reklamy i nawiązał współpracę z TVN Media. W ramach umowy od stycznia kanały firmy Fox wejdą do oferty Premium TV. Tym samym stacje Fox, Fox Life, National Geographic Channel i Nat Geo Wild wejdą w skład sprofilowanych pakietów reklamowych. TVN Media będzie także odpowiedzialny za sprzedaż sponsoringu i akcji niestandardowych na kanałach. Jak tłumaczy Carlos Ortega, wiceprezes wykonawczy (EVP) Fox International Channels na Europę Środkową i Wschodnią, współpraca z TVN Media ma pozwolić na dalsze, efektywne wykorzystanie wartości marek przy sprzedaży reklam i projektów specjalnych na bardzo wymagającym obecnie rynku reklamowym. Stacje telewizyjne należące do Fox w okresie I – X 2013 r. osiągnęły udział w rynku oglądalności telewizyjnej na poziomie 1,14 proc. w komercyjnej grupie celowej (obejmującej osoby w wieku 16-49 lat).

Fox to czwarty nadawca, po Universalu, Disneyu i ZPR-ach, który zdecydował się na odejście z Atmediów. Marcin Boroszko, CEO Atmediów, w odniesieniu do decyzji Fox International stwierdził, że spółka wciąż działa jako niezależny broker i oferta dla kanałów telewizyjnych wynika z możliwości rynku reklamowego. – Wykorzystujemy te możliwości maksymalnie, a jednak nie wystarczyło to, by utrzymać obsługę kilku nadawców, którzy otrzymali oferty od naszej konkurencji. Tym samym na rynku telewizyjnym powstała sytuacja niekorzystna dla wszystkich poza głównymi nadawcami komercyjnymi. Nie wierzymy, by mogła się ona utrzymać w długiej perspektywie, ponieważ wzrost konkurencyjnych biznesów telewizyjnych jest wbrew interesom wspomnianych nadawców. Będziemy więc walczyć o odbudowę biznesu i przeciwdziałać duopolowi na rynku reklamy telewizyjnej – dodaje.

Wciąż jednak ważą się losy kolejnego nadawcy SPT Networks (kanały z rodziny AXN). Ich obsługę stara się przejąć m.in. TVN Media.