M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

AXN przechodzi z Atmediów do TVN Media

Joanna Dziwisińska | 27 listopada 2013, 06:00

Atmedia tracą kolejnego dużego klienta. Polski oddział czeka restrukturyzacja.

SPT Networks CE przenosi obsługę swoich kanałów telewizyjnych z Atmediów do TVN Media. Formalnie nastąpi to od początku przyszłego roku. Kanały, które znajdą się w ofercie Premium TV, to: AXN, AXN Black, AXN Spin i AXN White. Stacje telewizyjne należące do SPT Networks CE osiągnęły w okresie I-X 2013 r. udział w rynku oglądalności telewizyjnej na poziomie 1,04 proc. w komercyjnej grupie celowej (obejmującej osoby w wieku 16-49 lat).

Odejście kanałów z rodziny AXN oznacza, że Atmedia tracą kolejnego dużego klienta. W ciągu tego roku decyzję o zakończeniu współpracy podjęły: stacje grupy ZPR (Eska TV, Polo TV), Universal Networks International (13. Ulica, Universal Channel oraz SciFi Universal), The Walt Disney Company (Disney Channel, Disney XD oraz Disney Junior), Fox International Channels Poland (Fox, Fox Life, National Geographic Channel i Nat Geo Wild) oraz SPT Networks (AXN, AXN Black, AXN Spin i AXN White). Większość nadawców przeniosła obsługę do TVN Media. Katarzyna Walasik-Issat, menedżer ds. PR w TVN, przekazała, że firma nie udziela komentarzy na temat udziałów TVN Media w rynku sprzedaży czasu reklamowego ani planów TVN Media w zakresie zatrudnienia i oferty Premium TV.

Jak mówi Marcin Boroszko, CEO Atmedia Group, odejście części nadawców oznacza zmniejszenie skali biznesu telewizyjnego firmy w Polsce. – Pamiętajmy jednak, że oprócz telewizji rozwijamy też obszar interactive, a oprócz polskiego biura prowadzimy dwa regionalne oddziały (Czechy i Węgry). Nowa sytuacja oznacza dla Polski restrukturyzację i dalszą walkę o biznes – dodaje. Zespół liczy blisko 100 osób i na pewno jego wielkość będzie dostosowana do sytuacji rynkowej. Obecnie Atmedia pracują nad nową polityką handlową na przyszły rok, której szczegółów na razie nie podają. Według Atmedia udziały firmy spadną znacząco, ale ich dokładny poziom będzie zanany pod koniec grudnia 2013 r. W portfolio Atmediów pozostają m.in. rodzina kanałów CBS, grupa Kino Polska, Stars TV, Cartoon Network, Bloomberg.

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,