M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Najsilniejsze marki w Polsce

Dorota Pośpiech | 4 grudnia 2013, 06:00

Najbardziej wyróżniająca się marka to Rafaello, polski złoty to brand o najwyższej adekwatności, a największym szacunkiem cieszy się Wedel.

Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, Rafaello, Ptasie Mleczko, Tymbark i Delicje Szampańskie to pięć najsilniejszych marek w Polsce – wynika z najnowszej edycji badania Brand Asset Valuator. – Przebadaliśmy ponad 1500 marek obecnych na polskim rynku. Ocenialiśmy je pod kątem wyróżnialności, adekwatności, a także szacunku do marki i wiedzy o niej – mówi Jacek Młynarski, director BAV Consulting.

Marki, które najbardziej się wyróżniają w Polsce w 2013 r., to Rafaello, Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy oraz National Geographic. Wśród brandów najwyższej adekwatności (czyli dopasowaniu do potrzeb konsumentów) przewodzą polski złoty, Polska (kraj) oraz sieć sklepów Biedronka. Z kolei najwyższym szacunkiem cieszą się Wedel, Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy i Adam Małysz. Markami, o których Polacy w 2013 r. mają największą wiedzę, są Polska (kraj), TVP1 i TVN.

Tegoroczna edycja badania jest wspólnym przedsięwzięciem BAV Consulting, Young & Rubicam oraz Millward Brown. Badanie BrandAsset Valuator, obecne od 1993 r., jest organizowane co trzy lata. Obecnie obejmuje zasięgiem ponad 800 tys. respondentów i ponad 50 tys. marek w 51 państwach. Badaniem polskim objęto marki dóbr i usług z blisko 100 kategorii rynkowych, a także marki instytucji i postaci ze świata polityki, działalności społecznej, kultury i sportu. Badaniem objęto też marki wybranych krajów, miast, wydarzeń i walut.


Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , , , , , ,