M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Izba Wydawców Prasy chce zgłosić poprawki do kodeksu etyki reklamy

Serwis Dzienny | 16 lipca 2004, 00:00

Izba Wydawców Prasy (IWP) zamierza zgłosić poprawki do projektu nowego kodeksu etyki reklamowej zarówno w zakresie merytorycznym, jak i proceduralnym....

Izba Wydawców Prasy (IWP) zamierza zgłosić poprawki do projektu nowego kodeksu etyki reklamowej zarówno w zakresie merytorycznym, jak i proceduralnym. Zakres proponowanych zmian nie jest jeszcze znany. W trakcie prac nad nową formułą funkcjonowania Rady Reklamy, która ma kontrolować zgodność reklam z zapisami środowiskowej samoregulacji, interesy IWP reprezentuje Piotr Niemczycki, wiceprezes zarządu Agory SA. Oprócz przedstawicieli izby i rady biorą w nich udział także reprezentanci Stowarzyszenia Agencji Reklamowych, Związku Mediów i Reklamy działającego przy Polskiej Konfederacji Pracodawców Prywatnych, Polskiego Stowarzyszenia Wytwórców Produktów Markowych "Pro Marka", Stowarzyszenia Marketingu Bezpośredniego i Międzynarodowego Stowarzyszenia Reklamy IAA. Dyskutowana jest także formuła finansowania Rady Reklamy. Uczestnicy rozmów skłaniają się do przyjęcia formuły "levy system" (funkcjonującej m.in. na rynku brytyjskim w ramach Advertising Standards Authority). Jest to formuła polegająca na pobieraniu promila wartości budżetów wydawanych przez marketerów na reklamę. Nad przygotowaniem ram merytorycznych i prawnych tego typu rozwiązania przedstawiciele organizacji branżowych współpracują z firmą doradczą PricewaterhouseCoopers. Rada Reklamy w nowej formie organizacyjnej ma rozpocząć prace na początku 2005 r. (JP)

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , , ,