Do marca potrwa promocja Gorących Kubków Knorr, przebiegająca pod hasłem “Co Knorr, to mercedes”. Została ona zorganizowana przez firmę Bestfoods, BTL Group i agencję Grey (kreacja spotu TV). Jej celem jest zwiększenie wielkości sprzedaży Gorącego Kubka oraz jego odmian Đ Ekstra i XXL. Na konsumentów czeka losowanie10 mercedesów. Producent spodziewa się, że w konkursie weźmie udział kilkaset tys. osób, informacje na jej temat pojawiły się na 1000 billboardów w całej Polsce, w TVP, Polscie, RTL7 i TVN, Radiu Zet i stacjach lokalnych, a także w Internecie i na stronach Telegazety. Przypomnijmy, iż w promocji Złotej Kostki Knorr uczestniczyło 100 tys. konsumentów. Knorr w kategorii snacków (gorące kubki zwykłe i w opakowaniach typu cup, zupy chińskie) kontroluje 54 proc. rynku pod względem wartości sprzedawanych produktów. Według danych firmy, 150 tys. Polaków powyżej 15. roku życia codziennie spożywa Gorący Kubek, a 1,5 mln osób deklaruje, iż konsumuje tego typu produkty przynajmniej 2 razy w tygodniu. Wśród konsumentów wyrobów Knorr przeważają osoby w wieku 15 Đ 39 lat (60 proc. badanych), mieszkańcy miast (70 proc.), z wykształceniem wyższym lub średnim (5 proc.). 17 proc. ankietowanych to osoby uczące się lub studenci. Ubiegłoroczne obroty firmy wyniosły 564,3 mln zł i były o 14 proc. wyższe od tych, które przedsiębiorstwo zanotowało w 1998 r. Zysk netto wyniósł 56,4 mln zł i był wyższy o 142 proc. od uzyskanego w 1998 r. W ub.r. Bestfoods przeznaczył na inwestycje 31 mln zł, o 11 proc. więcej niż dwa lata temu. (MK)