Kraj

Pięć z siedmiu zaproszonych insytutów przystąpi do przetargu KBR-u

Prawdopodobnie pięć instytutów badawczych z siedmiu zaproszonych złoży dzisiaj swoje oferty w przetargu na dostarczanie badań audytorium radiowego od 2005...

Prawdopodobnie pięć instytutów badawczych z siedmiu zaproszonych złoży dzisiaj swoje oferty w przetargu na dostarczanie badań audytorium radiowego od 2005 r. Oferty złożą na pewno: IQS and Quant Group, GfK Polonia, TNS OBOP, SMG/KRC Millward Brown Co. Natomiast jak powiedział wczoraj Piotr Słaby, prezes Expert Monitora, chociaż oferta tej firmy jest gotowa, ostateczna decyzja o przystąpieniu do przetargu jeszcze nie zapadła. Z udziału zrezygnowała Pracownia Badań Społecznych i, jak wynika z nieoficjalnych informacji, również instytut Pentor (przedstawiciele tej firmy nie udzielili odpowiedzi w tej sprawie). Główne wytyczne, jakie znalazły się w zapytaniu ofertowym przygotowanym przez Komitet Badań Radiowych (KBR), który jest właścicielem badań audytorium radiowego realizowanych obecnie przez SMG/KRC Millward Brown Co., są zgodne z obecnie realizowanym standardem badawczym. KBR chce utrzymać dotychczasową metodologię zbierania danych (wywiad telefoniczny ze studia CATI) i wielkość próby – 92 tys. wywiadów telefonicznych plus 8 tys. dzienniczków. Wartość budżetu, jakiego dotyczy przetarg, nie została ujawniona. Obecnie wynosi on 750 tys. dol. rocznie. Prezentacje w przetargu odbędą się w połowie sierpnia br., rozstrzygnięcie nastąpi do końca sierpnia, a do publicznej wiadomości informacja o wyborze instytutu zostanie przekazana na początku września br. Członkami KBR-u są: Broker FM (Radio RMF FM), Eurozet (Radio Zet, Radiostacja), Agora SA (Złote Przeboje), Time (Radio Eska) oraz Radio Plus. (PR)