M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Czas antenowy na SuperBowl wyprzedany

( red. ) | 6 grudnia 2013, 06:00

Stacja Fox, która będzie transmitować wydarzenie, żąda 4 mln dol. za 30-sekundowy spot.

Czas antenowy na 47. edycję SuperBowl jest już wyprzedany. Trzydzieści sekund emisji podczas wydarzenia kosztuje 4 mln dol.

Cennik czasu antenowego przeznaczonego na reklamy wzrósł o 5 proc. w porównaniu z ubiegłym sezonem – 30 sekund emisji kosztowało 3,8 mln dol. na antenie CBS. SuperBowl będzie emitowany 2 lutego 2014.

Według danych Nielsena tegoroczny finał pomiędzy Baltimore Ravens i San Francisco 49ers zebrał trzecie pod względem wielkości audytorium przed ekranami telewizorów – ok. 108,4 mln.
Ceny czasu antenowego przeznaczonego na reklamy są obecnie najwyższe od 2004 r., wzrosły od tego czasu o 42 proc. Według danych Kantar Media co roku ceny rosły sukcesywnie oprócz dwóch dat: 2007 i 2010. Jednym z rekordzistów pod względem wydatków reklamowych było General Motors – według danych Kantar Media marketer wydał blisko 100 mln dol. na reklamy podczas transmisji finału SuperBowl. 

(Wall Street Journal)

Czytaj więcej na temat: , , , ,