Kraj

Dezodoranty i stylizacja włosów z największymi spadkami

Żele pod prysznic stosunkowo najlepiej radzą sobie z sytuacją na rynku kosmetycznym.

Rynek kosmetyczny w okresie wrzesień-październik odnotował dalszy spadek wartościowy. Jak wynika z danych producentów, na podstawie Nielsena, w tym czasie segment spadł  o 4,4 proc. wartościowo w stosunku do analogicznego okresu ub.r. (dane dotyczą kategorii szampony, odżywki, stylizacja, koloryzacja włosów, dezodoranty, żele pod prysznic, mydła). Za całe dziesięć miesięcy dynamika rynku wyniosła – 3 proc. Największe spadki notują dezodoranty (-6,2 proc. vs. zeszły rok) oraz stylizacja włosów (-6,3 proc. vs. zeszły rok). Stosunkowo najlepiej radzi sobie grupa żeli pod prysznic (+6,7 proc. vs. ubiegły rok).
Większość koncernów kosmetycznych traci udziały rynkowe we wspomnianej kategorii. Rośnie natomiast pozycja marek lokalnych i własnych dystrybutorów, co jest prawdopodobnie reakcją konsumentów na subiektywne postrzeganie sytuacji kryzysowej.
Jak pokazują dane, Henkel pozostaje liderem z udziałem 13,4 proc., przed L’Orealem: 12,9 proc. oraz Niveą: 11,4 proc.