M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Kolejna promocja Pepsi wzbudza krytykę konsumentów

Tomasz Wygnański | 10 grudnia 2013, 06:00

Szybkie wyczerpanie nagród w akcji Zakrętkobranie wywołało ostre protesty w Facebooku.

Mem ze strony Nabici w butelkę Pepsi
Mem ze strony Nabici w butelkę Pepsi
Promocja Zakrętkobranie to projekt realizowany we współpracy z markami KFC i Diverse. Konsumenci, kupując napoje marek Pepsi, Mirinda, 7Up i Mountain Dew w opakowaniach promocyjnych i zbierając oznakowane nakrętki, mogą - według deklaracji organizatorów - wygrać nagrody gwarantowane. Organizatorzy przygotowali na nagrody 600 tys. butelek Pepsi 0,5 l, 81 tys. sztuk kanapek Zinger i Twister w restauracjach KFC oraz 10 tys. sztuk koszulek Diverse z logo Pepsi Coli. Właśnie sprawa koszulek wzbudziła największe oburzenie. Skończyły się one już po kilku dniach, a zakrętki najprawdopodobniej wymieniały osoby pracujące w lokalach serwujących napoje Pepsi w butelkach.

Konsumenci wyrazili swoje niezadowolenie na fan page'u Pepsi, w Facebooku pojawiła się nawet społeczność "Nabici w butelkę Pepsi", ale ma na razie tylko kilkunastu fanów. Tekst o promocji opublikowała Gazeta.pl, pojawił się także wpis w serwisie Wykop.pl.

 - Wypowiedzi internautów mają jednoznacznie negatywny wydźwięk, ale trzeba przyznać, że Pepsi nie chowa głowy w piasek i tłumaczy, że chociaż popełniła błąd w organizacji, wszystko przebiega w zgodzie z regulaminem - uważa Jarosław Roszkowski, szef działu analiz firmy Brand24. - Na razie nie jest to wielki kryzys, obejmuje głównie fan page, społeczność "Nabici w butelkę Pepsi" nie jest popularna, a publikacja w Gazeta.pl nie zebrała zbyt wielu komentarzy. Nie można tego kryzysu porównywać ze sprawami takich marek jak NC+ czy Sokołów - dodaje Roszkowski.

Za przygotowanie komunikacji wsparcia promocji odpowiedzialne są agencje BBDO Warszawa, Digital One i dom  mediowy Media Direction OMD.

Przypomnijmy, że w ub.r. inna promocja Pepsi skończyła się także kryzysem. W piłkarskiej akcji "Pepsi dla fanów" z udziałem Wojciecha Szczęsnego pojawiły się problemy z odbiorem nagród, a falę krytyki wywołały znikome szanse wygrania głównej nagrody - gotówki w kwocie 100 i 200 zł (nie dość, że kwoty nie były zbyt duże, to mogły przypaść co najwyżej dwóm osobom).

W chwili powstawania tej wiadomości nie udało nam się uzyskać komentarza przedstawicieli Pepsi Cola GB.

 

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , , , , , ,