Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego (MKiDN) przekazało marszałkowi sejmu projekt założeń do nowej ustawy medialnej – poinformował resort w informacji przesłanej PAP. Projekt nie zmienia dotychczasowych zasad emisji reklam przez Telewizję Polską. TVP, inaczej niż nadawcy komercyjni, nie może przerywać programów reklamami – wyjątkiem są transmisje sportowe (np. w przerwach meczów).
Zniknąć ma natomiast obowiązek rejestrowania telewizorów i radioodbiorników. ”Dotychczasowe przepisy są nieskuteczne” – uzasadnia resort. Dotychczasowy abonament radiowo-telewizyjny, obowiązkowy dla wszystkich posiadaczy odbiorników (obecnie: 18,65 miesięcznie lub 201,40 zł za rok), ma zostać zastąpiony tzw. opłatą audiowizualną, której wysokość ma wynieść 10-12 zł miesięcznie, a płacić miałoby ją każde gospodarstwo domowe. Według propozycji MKiDN mogłaby ona obowiązywać od początku 2015 r.